Problem: Krashloop vid start.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Cee, 25 okt 2011.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    För en liten stund sedan så märkte jag att min telefon antagligen hade stängt av sig. Kunde inte få liv i den så jag höll inne startknappen var på den bootade igen. Det gick bra, jag slår in min pin-kod var på jag får upp låsskärmen. Efter det så stod den bara och laddade.

    Startade om igen, gick bra tills jag hade slagit in min pin-kod. Åter igen står den bara och laddar.

    Rycker batteriet en stund och startar den igen. Nu kommer den förbi SIM men alla startprocesser krashar, allt från TWlauncher till WhatsApp. Gör man en force close så försöker de antagligen starta igen då samma appar ger FC bara några sekunder senare. Man kan stå där och trycka i en evighet. Har testat att sarta om den ett par gånger efter detta men jag hamnar bara här hela tiden ändå.

    Vet inte riktigt vad som kan ha orsakat detta. Den har stängt av sig en enda gång tidigare vad jag kan komma ihåg, har inte varit något annat strul. Jag kör orootat med orginalrom.

    Är en återställning det enda rätta här?
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Prova plocka ur SD kortet och starta upp den igen. Om du har något då dvs :)
    Annars är det nog en återställning som får lösa de. :(
     
  3. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag gjorde det enkelt för mig och återställde den. Safe mode funkade inte så jag orkade inte lägga mer tid på den. Alla bilder är kvar, det som är huvudsaken. Appar och SMS kan man alltid fixa nya.

    Det enda skeva nu var att den valde en bild på en kompis till mig som bakgrund istället för den där röda som (tror jag) var standard.
     
  4. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Har inget SD-kort i, annars hade jag gjort det. Tack ändå :)

    *edit

    Udda val av bakgrundsbild den gjorde. Jag har en del bilder andra inte ska se sparade i den med, tur att jag ändå kan såpass mycket att jag behövt gå till en butik för att få hjälp. Hade nog varit mindre kul om någon anställd där hade fått se naket som inte är ämnat för deras ögon.
     
    Last edited: 25 okt 2011
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Skönt att de funkade med en återställning och inte var något värre. :)
    Fast skumt problem. Undra hur du fick de bekymret.. så man kan undvika samma problem själv. o_O
     
  6. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Det har jag också frågat mig. Den har funkat perfekt hela dagen, sedan så var det bara död helt plötsligt när jag plockade upp den från skrivbordet. Att mobiler stänger av slit lite spontant händer ju, att den börjar krasha sådär har jag inte varit med om innan dock.

    Det jag möttes av efter att jag kört den första inställningsguiden:
    [​IMG]