Fråga: Kritisk till one x

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 5 apr 2012.

1. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Fattar inte riktigt omfattningen.
    Kommer pappret långt in? Dvs kommer det in och täcker skärmen under glaset?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Ja här är en. Och jag har fått den från TPH

Stedad gillar detta.
  3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag hittar ingen glipa någonstans iaf.

Stedad gillar detta.
  4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Så det finns telefoner utan glipa. Då vill jag näsan DOA min, men nu är lagret slut så klart.

Det kommer in 2-3 mm men inte "under" glaset. Se min otroliga illustration nedan.

Nordis gillar detta.
  5. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inte heller jag har en glipa någonstans runt skärmen... Det är klart att det blir en liten kant eftersom det är två olika material som möts, men det är ingen glipa som man kan störa sig på eller som samlar damm såvitt jag kan se.

Jag är grymt nöjd! Riktigt kvick i alla menyer, upplever den som snabbare än både min Desire (såklart) och Xperia S. Snart 48 timmar på batteriet efter den allra första fulla laddningen och 13% kvar!

6. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Nu förstår jag precis, tack för den fina bilden :)

7. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Mycket bra illustration!
    Det är precis så där felet har yttrat sig på mina två.

8. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Kul med dammet som kommer hamna där emellan inom ett par månader...

9. Wowzer

Wowzer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående glipan så har jag också en glipa i toppen som syns om man kollar väldigt noga eller provar med papper, dock så är jag inte speciellt orolig för det. Tog fram min Galaxy S II och den har samma glipa i toppen samt även vid kanterna. Samlas lite damn där men inget har ju hänt på ett år med den så känns som ett väldigt överdrivet problem.

Jag menar kollar du på de flesta mobiler, telefoner med skärmar eller liknande produkter kommer du nog kunna hitta millimeter stora glipor.

10. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Glipan har ingen annan effekt än det estetiska skulle jag vilja påstå. Skärmen är fäst med dubbelhäftande tejp som förhindrar damm att komma in. Om allt fungerar i monteringsprocessen vill säga. Jag ogillar verkligen bilanalogier men som de flesta vet, bör man om man vill undvika barnsjukdomar vänta på årsmodell två. Detta trots att bilar tillverkats i över hundra år.

Early adoptors får betala mer och får fler fel än de som väntar. Är det ok? Jag vet inte men man ska ha klart för sig att det tar tid att trimma in monteringsbanden/arbetslagen/maskinerna innan allt sitter.

Själv hoppas jag på det bästa och köper tidigt istället för att bara gå och vänta.

Kommer ihåg för ett drygt år sen när jag köpte min Desire HD och följde den forumdelen slaviskt, det var samma problem med passformen på displayen även då. Även mjukvarumässigt var det problem.

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

12. Wowzer

Wowzer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som Avarell_Dalton säger så kommer inte glipan ha mer än möjligtvis estetisk funktion, om damn tränger in under skärmen så är det ett annat konstruktionsfel. Tror att om du skulle undersöka flertalet produkter med ett tunt paper eller dylikt så skulle du hitta massa produkter med glipor.
    Kollar på min Htc Hero där har de någon typ av silikongummi eller nåt mellan skärm och kant men när man sedan kollar vid knapparna som sitter vid skärmen är det massor med glipor.

13. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja det känns inte som glipan kommer att påverka nämnvärt. så är det ju på alla mobiler i stort sätt. Alla har såklart inte glipan vid skärmen, men det finns alltid ställen där damm tränger in. t.e.x vid knappar och andra uttag. Annars skulle dom inte sälja "rough"-mobiler som skryter med att dom är dammtäta :)

14. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hur är det med glapp i mellan glaset och chassit? såg film men någon rysk snubbe som tryckte ihop skärm och chassi och på så vis fick fram ett glapp eller svikt kanske man ska säga.i cnets recension nämns även att man kunde framkalla tryck på skärmen. (ni vet när man trycker på en datorskärm så kristallerna ändrar färg). tydligen genom att klämma ihop sidorna på skärmen.
    någon som lyckats med detta?

15. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

OT: visste inte att One x fanns i rosa :-)

(Kunde inte låta bli)

16. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vet inte om jag ska DOA eller inte pga springan. Hade garanterat kunnat leva med den lyckligt ovetande, men nu när jag ser ett papper får jag impulsen att undersöka sprickan med det! Kanske borde gå iväg till Elgiganten för att få sinnesro samt spara in på papper.

@Nordis. Var det något tjat när du böt in din?

17. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    KOllade på "Glipan" på mina, och tar man ett papper så får man in den någon mm på ena men som någon sa tror inte ens det spelar någon roll. Kollade även på några andra mobiler jag har och vissa har glipor där med på nedre/över/sidan och dom har fungerat felfritt.
    Roliga är att "glipan" är såå liten så man ser den ju inte normalt, så den som kom på "glipan" problemet måste verkligen vara en som studerar sin mobil nära.. :)
    Och om det ens skulle bli problem med den lilla "glipan" så har du förmodligen bytt mobil 10ggr om vid det laget.

18. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nä, det var inga problem. När jag förklarade i butiken hur man skulle hålla telefonen (starkt ljus, viss vinkel) så såg dom glipan också. Då byttes den direkt. På den jag bytte in var glipan dock rätt så stor. På den jag har nu är glipan betydligt mindre så då vet jag inte vad som skulle sägas om jag försöker DOA även den. Jag tänkte avvakta nu över helgen och ta ett beslut på måndag hur jag ska göra.

19. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag tror jag var en av de första som la märke till det och jag tittade inte speciellt nära när jag såg den. Dock i direkt solljus. På den jag DOA:de var glipan väldigt stor så då hade nog även du reagerat. ;)

20. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag får in ett papper runt om hela skärmen plus att den verkar ha någon liten plupp i den svarta ytterramen som är lite vass. Dock är den extremt liten, är det något som är värt att doa för? Kan fixa bild om ni vill se :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk