Problem: Krossad skärm

Diskussion i 'Xperia P' startad av TommyQ, 15 jul 2012.

  1. TommyQ

    TommyQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessvärre har jag lyckats spräcka skärmen på min Xperia P. Har bara kollat vad reparationen skulle kosta på ett enda ställe än så länge, men skulle nog ändå helst vilja göra det själv för att spara pengar.

    Har någon koll på om det är lätt eller svårt att byta skärm själv?

    Har någon koll på var jag enklast och billigast beställer ny? Har sett att det säljs en del på ebay, men känner mig inte så säker på om det är originaldelar eller ej då det inte står något om det.

    Alla tips tas tacksamt emot.
     
  2. TommyQ

    TommyQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rättelse: Det är alltså bara glaset som är spräckt. LCD-skärmen innanför glaset fungerar som den ska och jag har heller inte märkt någon försämring i funktion på digitizern.
     
  3. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    http://www.dealrepairs.co.uk/sony-xperia-p-lcd-screen_p2136.html här finns det saker som du kan behöva om du vill göra det själv, kolla runt lite på sidan så ska du nog hitta det du behöver
     
  4. TommyQ

    TommyQ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr verkade det bara finnas LCD-skärm där och om jag har förstått rätt är det Touch Panel jag behöver. Tack i alla fall.
     
  5. Hawkai

    Hawkai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Råkade ut för samma missöde själv... Behöver touchpanelen, inte LCD. Hittade du den separat? Hur gick lagningen?