Kryptovalutor

Diskussion i 'Off Topic' startad av smogz, 10 jun 2017.

  1. smogz

    smogz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nån av er som spekulerar i kryptovalutor? Var handlar ni?

    Själv köpte jag Ethereum för några veckor sedan. Har gått bra måste jag säga. Köpte för 124, nu ligger den just över 300.

    Känns som high risk men om man spekulerar med pengar man har råd att förlora så är det ju ingen fara.

    Jag handlar på etoro.
     
  2. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag känner bara till bitcoin och där är man på to för sen på bollen för att ge sig in. Skulle köpt sådana för 5 år sedan.

    Men av ren nyfikenhet, vad är Ethereum? I vilka sammanhang används den? Varför tror du på den? Jag tror att jag sett namnet någon gång, men känner över huvud taget inte till den.
     
  3. smogz

    smogz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rysk grundare. Liknande teknik som Bitcoin men vet att det är några skillnader. Många stora aktörer har börjat anpassa sig för handel med Ethereum. Idag gick en annan, Dash (FD Darkcoin) up 30 %, helt sjukt. Den är mer anonym än Bitcoin. En skillnad mellan Ethereum och Bitcoin är (tror jag, ny på detta), Ethereum har mycket snabbare transaktioner, har för mig att den inte heller har ett max antal som Bitcoin. XPR Ripple har också potential då flera banker tittar på den tekniken för att ögonblickligen föra över pengar mellan varandra över hela världen. Banker brukar segra i slutänden. GameCredits försöker slå sig in i gamingöronen för online-köp. Känns också intressant. Överhuvudtaget finns flera intressanta. Är lite som guldruschen i vilda västern just nu, har väl varit ett tag, men nu börjar stora drakar hänga på.
     
  4. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Har börjat kika lite smått. Har användare på Kraken och LocalBitcoins (Bitcoin båda).

    Började intressera mig för fonder/aktier i okt 16, så är nybörjare vad gäller investeringar överlag.

    Kommer inte gå in i kryptovaluta på ett bra tag då jag känner att jag måste förstå mer, fördelar/risker.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 386
    Mottagna gillanden:
    4 139
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    När man ser hur bitcoin kurvan gått upp det senaste året ångrar man att man inte investera pengar i det. Hur som helst bitcoin är sjukt..
    Största problemet är blocksize problemet vilket inte verkar vilja lösas pga av de som tjänar pengar på att hindra detta. Större blocksize behövs för att kunna hantera mer överföringar tror det är runt 7 st i sekunden nu vilket alltså inte räcker på länge vägar. Stora ansträngningar har gjorts för att lösa problemet men hela bitcoin systemet är byggt så att det är alla miners som har röster när det ska beslutas om nya regler. Problemet är att ett och samma företag i Kina äger en majoritet av alla röster och dom vill ej införa större blocksize.

    Så bitcoin är ett sjukt system vara framtid är
    Tveksam...

    Jag tror mest på dash. Dash är som bitcoin 2.0.
    Dess styrka är just dess governance och att man kan skicka pengar anonymt redan från början utan behöva användning mixers osv som kostar pengar.

    Problematiken tas upp i videon nedan


    View: https://youtu.be/eUFsNSpQsEU


    Hon pratar övrigt varmt om dash i hennes kanal numera gör hon videos enbart på dash youtube kanal.. Då hon insett att bitcoin inte har någon framtid igentligen hela bitcoin systemet är korrupt. Det är också den första kryptovalutan med vissa barnsjukdomar.

    Pga av bitcoins dåliga system för governance så kommer bitcoin fortsätta att bli allt långsammare.. Tills folk inser att det är dash som gäller och kommer förmodligen bli ersättaren... Men det kommer ta tid.. Bitcoin är ett starkt varumärke som alla känner till och finns tex betalalternativ I affärer så som webhallen det kommer ta tid för dash att bli lika starkt som varumärke och framförallt i den stora kryptovaluta konkurrensen. Bitcoin kommer leva kvar länge den har fördelen fortfarande att den kan användas på många sidor och irl till skillnad från andra kryptovalutor.

    Ska man spara pengar tror jag fortfarande dash är den kryptovalutan som kommer växa mest, den har helst enkelt den ljusaste framtiden den är allt vad bitcoin borde varit där man rättat till alla brister i bitcoin systemet gällde governance och privacy.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 386
    Mottagna gillanden:
    4 139
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag använder kraken för att köpa bitcoin det är hyfsat lätt man skickar till ett utländskt konto med ett ocr nummer.

    Fördelen med kraken är att de har bland de lägsta avgifterna.
     
  7. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 475
    Mottagna gillanden:
    1 170
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Tekniken med blockchain är intressant, men alla skojare som håller på med detta gör det hela svårgenomskådligt.

    Läste jag inte någonstans att över hälften av alla bitcoin miners befinner sig inom fastland China?:teeth:

    Om över hälften bestämmer sig för att ändra i en blockchain, vem vinner?:eek:


    Serial entrepreneur launches 'kosher' cryptocurrency only for Jews

    Russian entrepreneur Viacheslav Semenchuk has announced plans for an initial coin offering (ICO) of the world's first kosher digital currency aimed specifically at Jewish communities across the globe.

    The BitСoen, which comes from the Hebrew word ‘priest,' has been created to simplify payments within Jewish communities, according to Semenchuk. At the same time, BitСoen can be bought by anyone.

    . . .

    BitСoen will be controlled exclusively by representatives of a Jewish community, who will make a ‘Council of Six.' The developer said that the council would consist of six respected community leaders from business, politics, finance, technologies, public work, and culture.
    .
     
  8. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Risken är ju maximal. Hade Bitcoin funnits på Morningstar hade den haft 7 med en röd flagga bredvid. Men kul? Jajjemän.
    Gick in för ett tag sen.

    Som jag läste förut: Om några år kan en Bitcoin vara värd 1,000,000 eller 0.

    Pyramidspel eller nya guldet? Vad tror Swedroid?
     
  9. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Visst är blockchain-tekniken häftig, men det är väldigt många företag som arbetar med att ta fram egna lösningar just nu. Vanliga banktjänster kommer att kunna utföras betydligt snabbare och billigare än idag, för att inte tala om alla nya tjänster som blir möjliga när främmande människor kan börja lita på varandra över internet. Riksbanken utvecklar redan en e-krona.

    Frågan blir då varför jag som tjänar lön i SEK och köper varor i USD borde gå omvägen via BTC eller någon ännu obskyrare valuta innan jag handlar?

    Vad vinner jag på det?
     
    bernard gillar detta.
  10. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    Jag minade bitcoin och upp till 50-60 olika kryptovalutor tillsammans med en polare i USA, jag hade 1-2 79xx-kort och han flera. Idag har jag flera hundra tusen i BTC och annat, han har väl 10x mer i dollar-värde. Bra på ett par tusen investerat och några timmars jobb. :)
     
    bernard gillar detta.