Här verkar finnas mycket information om Kugoo S1/S2/S3.
KUGOO S1/S2 клон ETwow
Ryska så inte helt lätt att förstå även efter Google translate gjort sitt.
Verkar funnits ute i Ryssland i något år eller så. Dock mest S2 och S3 som jag tycker de pratar om.
Kugoo verkar vara en kopia på ETwow produkter.
E-TWOW ® Official Website | Electric Vehicles
Största skillnaderna mellan Kugoo och ETwow. ( google translate nedan från forumet)
1. En annan skärm, kontroller.
2. Däcket är något tjockare, mer batterier passar.
3. Stötskyddsstången är inte slät, men gängad.
4. En annan motor. (mycket nära egenskaper)
5. Framgaffeln är stål, svetsad. (I E-TWOW aluminium, på skruvar)
6. Andra formade vingar.
7. En annan typ av batteri. Här banker 18650, i E-TWOW - polymerer
8. Styrning mer ( ?)
Dock en del viktiga saker att göra direkt när man får hem Kugoo S1.
1. För att undvika vattenskador och fukt som tränger in:
Det är nödvändigt att täta batterifacket, skärmenheten, kontrollenheten.
Vatten kan komma in i batterifacket genom fästbultarna.
KUGOO S1/S2 клон ETwow
KUGOO S1/S2 клон ETwow
Skall fixa svart silikon eller liknande och ge den en behandling.
Täta batterifacket och skärmenheten troligen inget problem.
Får se om jag vågar ge mig på kontrollenheten också.
2. Kablarna mot framljulet verkar behöva fixeras så att de sitter hårdare på plats. Clips eller liknande fixar säkert detta. Tror de pratar om det men förstår inte fullt ut vad de menar riktigt samt har inte scootern framför mig just nu. Någon som förstår vad de pratar om ?
KUGOO S1/S2 клон ETwow
De två sakerna verkar vara de viktigast att försöka fixa till innan färd speciellt om det börjar regna eller liknande.
Verkade också att gasreglaget tar stryk om det regnade och folk fick problem med det sedan och rent av föll av etc.
Så regnar det kraftigt skall man nog packa ner scootern i en väska och ta bussen istället. :-)
Nedan känns också viktigt att tänka på om batteriet är fulladdat att den elektriska bromsen kan strula.
Så bra att ta det lite försiktigt i början av färden.
(Ingen som jag märkte av i min premiärtur dock var nog inte batteriet helt fullt uppladdat då )
VARNING : eftersom broms på den vänstra regenerativa nyckel - du måste vara mycket försiktig när batteriet är fulladdat - det plötsligt kan inaktivera (stopp broms)eftersom styrenheten avaktiverar detta system för att undvika batteriladdning vid återhämtning. Så kanske de första hundra meterna och mer (beroende på trafikförhållanden).
länk
Här hade det ju varit trevligt att ha en mekanisk broms på plats istället.
Nödbromsen där bak hjälper till i en sådan situation men inte helt lätt att tänka på om det inträffar under hög hastighet och man behöver panikbromsa.
Så min Hövdig hjälm känns som ett bra tillbehör att använda sig av under färd.
Lite andra saker som man kan fundera på också:
Batteriet inne i konsolen kan börja röra på sig om det får mycket stötar och annat mot sig.
( Undvik allt för mycket kullersten och höjdskillnader i vägen)
Här verkar folk ha tejpat tunt lager av plast runt batteripacket och sedan satt tillbaka i konsolen.
Bra att göra innan tätning av batteriluckan i så fall förmodar jag.
Tror jag avvaktar med den saken tillls jag ser ett problem.
En del som är inne och fixar med den främre stötdämparen. Går säkert att förbättra den och byta ut vissa delar. Dock avstår med den saken tills jag känner att jag får strul med det.
I värsta fall säljer ju
Geekbuying ett helt nytt framhjul med ny stötdämpare på plats.¨
Finns säkert flera saker att tänka på men tror jag fångat det viktigaste att fixa och ha i åtanke.
Click to expand...