Vad jag förstått funkar stötdämparna dåligt direkt från fabriken och tror man behöver plocka i sär dem, smörja in dem och även spänna/lätta på själva dämparna för att få ett bra resultat.
Finns video på youtube på Ryska där det görs.
Den åtgärden ihop med att lägga in någon typ av folie i handagen samt byta bakre däcket till luftfyllt skall göra mycket för komforten under körning,
Tråkigt att fabriken inte kan få till stötdämparna från start.
Lite som samma med M365 och skivbromsen att man skall behöva in och pilla på för att få den bra.
Dock är stötdämparna i vår KG-S1 bättre än de tidiga Ryska versionerna.
Där var det standard att man fick plocka ner främre stötdämparen och byta ut någon cylinder etc.
Synd att Ludde övergav sin KG-S1.
Han hade haft rätt tekniskt kompetens för att de ge sig på de sakerna och sedan förse oss andra med en guide att följa, :-)
Närr det gäller större batteri har jag inte sett någon som gjort något med våra KG-S1or.
Många Ryssar som är händiga och lagt in större batterier och egna pack och satt extra batteri som de reglerar med switch etc. Dock inte enkelt att få till.
Också sett exempel där folk 3D printat en större batterilucka som stuckit ut lite och då fått plats med ganska många celler.
Ryssarna har en ny Kugoo S3 Pro där det verkar finns ett 8,,8 Ah batteri.
Är inte den bottenplattan större än våran kanske det batteriet får plats.
Även KG-S2 verkar ha 7Ah.
Ryssarnas tidigare S1 och S2 verkade ha ett pack på 6;6 Ah.
Det passar nog i vårt fack om man tar bort skumgummit längst fram. Dock då skall man nog linda in batteripacket med en tunn trasa eller liknande så de sitter tight i utrymmet och inte kan röra på sig. Dock inte lönt att lägga tid och pengar på o,6 Ah ökning.
Så finns alternativ.
Dock inget som vem som helst skall ge sig på utan djup teknisk kunskap.
Vet inte vad som händer med BMS kretsen om man stoppar in annat batteripack än det som är tänkt att sitta där.
Känner själv att 6 Ah är på gränsen för mig. I stark motvind och lite kyla och framför allt när batteriet åldrats kommer jag nog inte klara ta mig till och från jobbet.
En bra grundregel är att efter 500 kompletta laddcyklar har man runt 80% av urprungskapaciteten kvar i cellerna.
Detta gäller då för kvalitetsceller från Samsung, LG och Panasonic.
Kinesbatteriet som sitter i Kugoo är säkert mycket sämre.
Så skall bli intressant att se om man klarar ta sig till jobbet under en fin September dag...
Last edited: Apr 17, 2019