KUGOO S1 Pro Folding Electrical Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 4 jul 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Den här tråden kommer att handla KUGOO S1 Pro. ( Har ändrat en del sedan jag skrev första gången)
    Specen som marknadsförs är:

    General
    Model: KUGOO S1 Pro


    Specification
    Speed Mode: 15km/h, 25km/h, 30km/h
    Battery: 18650 Li-ion battery pack
    Max. Mileage: 30 km(Depends on factors such as load, temperature, wind speed, and actual operation)
    Max. Speed: 30km/h
    Max. Load: 120kg
    Light: Front lamp, tail light
    Permissible Gradient(Depends on your weight): 15 degree
    Battery Capacity: 7.5Ah
    Battery Voltage: 36V
    Motor Type: Brushless DC motor
    Motor Rated Power: 350W
    Max. Motor Rotate Speed: 700R/min
    Motor Rated Voltage: 36V
    Max. Torque: 13.3N.M
    Charging Time: 4h
    Waterproof: IP54
    Wheel Size: 8-inch solid honeycomb explosion-proof tire
    Braking Distance: 4m

    Dimensions&Weight

    Product Weight: 11kg
    Product Dimensions: 1050 x 450 x 930/1070/1160mm(Unfold)
    Folding Size: 960 x 210 x 330mm

    Bilder och annat från Geek buyings hemsida där också de flesta får sin leverans ifrån:

    KUGOO S1 Pro Folding Electric Scooter 350W Motor LCD Display Screen 3 Speed Modes Max 30km/h - Black
    (Coupon code: GKB224S )

    Jag börjar med att inkludera en bild på S1 jämte S1 Pro.

    Det man kan se är att S1 Pro står mer upprätt än vad S1 gör.
    Så troligen blåser S1 Pro inte så lätt omkull som S1 kan göra.
    I övrigt är de två modellerna relativt lika dock en del intressanta skillnader mellan dem som både är positiva och negativa för användarna.

    Dimensionerna mellan S1 och S1 pro är stort sett identiska.
    Jag mätte bottenplattan på båda två av intresse för tänkbart batteriutrymmet. De hade samma yttermått åtminstone.
    Dock en sak som skiljer de två är vikten.
    Jag ställde mig själv på en digital våg med S1 hopfälld och sedan gjorde samma sak med S1 Pro.
    S1 Pro väger runt 0,8kilo mer än vad S1 gör och det känns ju rimligt med tanke på det större batteriet som S1 skall innehålla.
    Även de nya hjulen med hål i som S1 Pro har borde väga lite mindre än hjulen i S1.

    Designen runt batteriluckan där fram är ny.
    Nu går det inte så enkelt att skruva bort skruvarna och dra bort batteriluckan då skruvarna sitter bakom de nya reflexerna.
    Så jag har inte tagit ur batteriet ur batteriluckan för att verifera att det sitter ett 7,5Ah batteripack i S1 Pro.

    Jag har kört runt 13km två gånger.
    Första gången var det något strul på mitt batteri dock efter att ha legat och laddat upp sig i mer än 4,5 timmar gjorde jag mitt andra försök.
    Då gick det bara om när jag kom hem hade jag 2-3 batteripluttar kvar vilket tyder på ett större batteri. På samma stäcka med S1 låg jag alltid på sista röda plutten.

    Batteriluckan känns för övrigt mer fuktskyddad än den på S1 har. Här fanns inga direkta hål som man kunde se att plasten inte satt tätt mot metallen.
    På ena sidan av luckan hade jag också spår av svart silikon dock inte på den andra.
    Så tyder på åtminstone att Kugoo för S1 Pro tänker lite mer på det här med IP54 klassningen och fukt och väta.
    Dock upplever jag det inte som helt tillräckligt ändå så har lagt på silikon på min runt batteriluckan samt på den sidan som Kugoo själva missat. Även undersidan av batteriluckan då den ligger mest utsatt till.
    Tog även lite silikon på nedre delen av reflexerna som ligger närmast bottenplattan speciellt de bakre som ligger väldigt lågt mot marken.

    En nackdel med de nya designen är ju att det blir svårt för folk att byta ut sitt batteri mot ett nytt sedan.
    Så tveksamt om 7,5Ah batteriet kommer dyka upp som en reservdel på Geekbuing sedan.
    Skall fråga Kugoo om den saken.

    Displayen i grunden är identiskt med den som sitter på S1 är min gissning.
    Kugoo har nu lagt in en mörkare färg i kanten av skyddsglaset som skyddar mot ljusläckage från kanterna av skärmen.
    Så ser bättre ut än på S1 men ändå inte helt bra.
    Coverglaset i övrigt har också en bättre passform mot plastramen runt displayn så känns betydligt bättre mot fukt och regn än vad S1 gjorde.
    Under min andra tur med Pro började det regna en del och tycker att det samlades en del fukt mellan coverglaset och plastramen så skall sätta lite silikon där också då det är en sådan utsatt position mot just regn.

    Även de två övre skruvarna är nu tänka av skyddssilikon från start vilket inte var fallet med S1.
    Dock de två skurvarna på nedre delen av skärmen är inte täckta av silikon vilket kan tyckas vara lite lustigt.
    Borde behandlat alla fyra skruvarna eller ingen alls.
    Jag provade att skruva bort de två nedre skruvarna men utan att skruva av de två övre också kan man inte lyfta bort skyddsglaset och titta på själva displayen som man kunde göra i S1. Hade gärna velat tejpa/sätta lite nagelack runt sjävla kanten på skärmen så man fick bort backlight läckorna helt.
    Dock på bilderna hos Geekbuying verkar det som om displayn är mer uppdaterad än vad den är... En liten besvikelse.
    Kanske kommer en ny sedan i S2an.

    En av de största förändringarna mellan S1 och S1 Pro är själva fästanordningen för styret.
    På S1 Pro ligger hålet för fästet mycket mer "nergrävt" i designen och skyddas av mer metall.
    På S1 har jag sett bilder på det ryska forumet då den yttersta delen av "hajfenan" har gått av under körning om man hoppat eller liknande.
    Så en klar förbättring på den punkten på S1 Pro vilket var trevligt att se.
    Lade på lite smörjolja här också. Skickar med en bild hur det ser ut på båda så ni förstår vad jag jämför med.

    När det gäller de båda stötdämparna upplever jag att det är exakt samma design som i S1 Pro.
    Ingen förändring här. Lade på lite smörjolja både på främre och och bakre.
    Tror den bakre var också lite mer urskruvad från start än vad den var på S1 där jag själv skruvade ut den något.

    Tyvärr tror jag inte något alls har gjorts med handtagsdesignen när det gäller ihopfällningsmekanismen och materialet i dem. Upplever dem som lika och tycker att det är plast och inte metall i själva vred delarna.
    Satte dit lite svart lacktejp på insidan av handtagen för att stabilisera dem ytterligare lite. Möjligt de nya handtagen känns lite stabilare än de på S1 men har nog med att göra att framdäcket på S1 Pro är mer vibrationsvänligt än det på S1.
    Den nya handtagsdesignen (Porsche) som jag sett Kugoo prata om dyker troligen först upp i S2an.

    Själva kontrollenheten ser också identiskt ut som S1an.
    Tyckte att den inte satt helt i kloss med metallen så lade även här på lite silikon vid sidorna samt på nedre och över delen för att få lite bättre fuktskydd.

    De nya Honey combbäcken tycker jag var en trevlig upplevelse under körning när det gäller komfortbiten.
    Mycket tystare och tog vibrationerna bra under körning.
    Upplevde det som att det var ganska likvärdigt med min S1 där jag har ett luftfullt bakdäck på.
    Tycker inte att det finns någon omedelbar anledning att börja titta på andra däck till S1 Pro åtminstone framförallt om man vill undvika punktering och inte vill lägga ut ytterligare 50 dollar för att få ett kvalitetsdäck från ETWOW.

    Dock nu är däcken var mycket tystare upplevde jag däremot motorljudet som högre.
    Om det är högre eller inte än S1 motorljud har jag svårt att bedöma.
    Ikväll skall jag nog testa att ta bort mitt luftfyllda däck på S1an och sätte på honeycomb däcket från S1 Pro och ta en tur med S1 och se vad jag tycker om den saken. ( inte gjort ännu)

    Helt klart ett nytt motorhjul på S1 Pro kontra WB, AT hjulen på S1an.

    Står nu fabrikens namn på ljulet: JILONG samt 36V350W190519245.
    36 volt, 350W moter samt troligen är åtminstone motorhjulet producerad 2019-05-19 (245 kanske någon batch information eller liknande.
    Jag gjorde testet att snurra motorhjulet i luften på maxfart. Med hjulinställning 8" kom jag upp i 33km, med hjulinställning 7,8" kom jag upp i 32km. Något sämre än på min S1 där mitt WB hjul kom upp i 34km har jag för mig.

    Efter de 27km som jag kört hittills tycker jag moterhjulet på S1 Pro är något sämre än de WB hjul som sitter på min S1.
    Maxfarten någon km/h lägre, sämre acceleration samt tycker att den har lite svårare att ta sig upp för backar än vad S1 har.
    Hade varit intressant att plocka ner WB hjulet från S1 och sätta på det på S1 Pro istället och se om man upplever någon skillnad. Kan vara de nya Honeycomb däcken som också påverkar de har faktorerna negativt.
    Bra för ljud och vibration men sämre på andra egenskaper.

    Jag tycker även den elektriska bromsen är sämre nu än på min S1. Stoppsträckan är säkert liknande men som andra redan sagt nitar denna ganska kraftigt först efter en stund och jag upplevde att jag rycktes framåt lite.
    Något jag aldrig känt av på S1. Så även här en viss försämring tycker jag. Har säkert med det nya motorhjulet att göra.
    Dock vet jag att många S1 ägare upplever samma sak så troligen har jag haft tur och fått en S1 som beter sig lite annorlunda än de flesta S1or.
    Troligen är bromsen lika mellan S1 och S1 Pro för de flesta skulle jag gissa på.

    En ny sak var också markering på bottenplattan.
    ROHS markering, CE markering samt ända stället där man kan utläsa att produkten skall innehålla ett 7,5Ah batteri. KIRIN350W36V7,5A20190513B 0586.
    Av detta kan man kanske också utläsa att själva bottenplattan åtminstone är byggt 2019-05-13 dvs några dagar före motorhjulet kom på plats. Dock rena gissningar från min sida sett.

    I manualen som kom med Pro är sista baksidan tom där det tidigare stod alla specparametrarna så rent krasst har man lite svårt att första vilken modell man egentligen har köpt.
    Kugoo S1 Pro är inte nämnt eller står inget om i manualen och på kartongen står det S1, S2 eller S3 dvs inget om S1 Pro heller. Så troligen en standardkartong som används för många olika modeller. Något som jag också skall ta upp med Kugoo som en förbättrings åtgärd för framtiden.
    Vi i väst vill få bekräftelse på att det vi köpt är det som vi faktiskt fått levererat sedan.

    En trevlig tillägg i S1 Pro är också bärväskan.
    Såg att Geekbuying nu också lagt in den på sin hemsida så det är tydligt att den ingår i köpet av en S1 Pro.

    När det gäller laddaren är det exakt samma som används för S1.
    ( hade hoppats på en 2A laddare nu när batteriet är lite större men ligger kvar på 1,5A.

    Så kan jag då rekommendera ett köp av S1 Pro över en S1 ?
    En S1 ligger nu runt 3000 SEK på Geeekbying och en S1 Pro på runt 3500. Så de 500 SEK extra tycker jag Pro modellen är värd. Främst för det större batteriet och nyare däcken som ger en hyfsad comfort från start samt även den nya fästanordningen för styret. Liten besvikelse är det nya motorhjulet.

    Dock kör man bara mindre sträckor inom stan på bra underlag kan en S1 duga fint.
    Batteriet och däcken kommer nog mer sin rätt om man kör 5km+ enkel resa.

    Om man redan sitter på en S1 idag och funderar på en uppgradering till S1 Pro ?
    Är för små skillnaden mellan de två modellerna så inte värt pengarna, bättre att spara dem till en kommande S2 eller satsa på en dyrare modell som M365 Pro eller någon Zero modell eller liknande.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 24 mar 2020
    mr_tompe, telgetok, F-Forward och 1 annan gillar detta.
  2. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Batteriet låg och laddades mellan 8.45 till 13.25 innan laddaren växlade status.
    Så redan mer än de 4h som specen säger.
    Bådar åtminstone gått inför hemfärden att min batteri inte var helt korrekt när jag laddade upp den igår.

    Skall bli spännande att köra hem från jobbet idag.
    Vädret lite instabilt bara.
    Tur man tätade bottenplattan igår då. :-)

    Återkommer med feedback senare ikväll hur den körningen gick.
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tack för nice recension. Lite trist det där med accelerationen/hastigheten. Tycker själv det blivit bättre efter 2-3 laddningar men ändå.

    Åh andra sidan, så får man inte glömma priset. För 3500kr-isch så tror jag inte man kan få något bättre - och med det sagt en bra modell (S1 eller S1 Pro) för att testa om hela "konceptet" fungerar för ens vardag. Så kanske man senare vill investera lite mer pengar i en dyrare.

    Just nu känns det faktiskt mer som en vuxenleksak (åtminstone för mig)

    Eftersom både gas och broms suger på Pro-modellen är de nice att kunna ändra speed snabbt ifall man inte vill köra för fort eller närmar sig en korsning eller nått.
     
    Mindir gillar detta.
  4. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tillbaka vägen gick mycket!
    Låg nu nära där jag ligger med S1. Var uppe runt 27-28 och någongång på 30. Snitt runt 25. Så helt klart godkänt.
    Dock tycker jag Pro har sämre fart i uppförsbackar, sämre acceleration och någon km/h sämre i sitt över en 10km period mot S1.

    Kanske kunde vara intressant att testa om det gick att sätta dit S1 motor hjul i Pro modellen istället...möjligt bromsen inte blir så ryckig då också.

    Batteriet då? Ju betydligt bättre. Låg på gula plutten när jag anlände hem i lätt motvind och regn.
    Efter avstängning och sedan påsättning av displayn visade det en blå plutt kvar också.
    Så tyder på att det är en 7,5Ah i Pro. :-)

    Pro behöver nog några laddcyklar för att bli vän med sig själv.

    Dock när jag var hemma märkte jag att jag tappat ena blinkersen...sitter bara i skruvad i handtaget i sin gänga så håll lite koll på dem. Förklarar ju också varför tryckknappen sitter där den sitter...
    En lite mer påkostad variant med kabeldragning där på och av knappen satt på framsidan av handtagen så man slapp byta grepp för att aktivera dem under färd hade varit trevligt.

    På tal om regn och display.
    Lite silikon runt skyddsglaset och plasten är nog inte helt fel.
    Tyckte mig se fukt tränga ner där så onödigt att riskera något när skärmen sitter på så utsatt position.

    Skall ändra mina första intryck till något mer possitivt baserat på den här körningen.
    Viktiga för mig är att det större batteriet verkar vara på plats samt att nya däcken tillför något.

    En vettig fuelgauge som kan läsa av batteriet någerlunda exakt hade dock varit trevligt. Blir förhoppnings bättre efter några laddcyklar.
     

    Bifogade filer:

  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Yep. Lätt att prisbilden glöms bort. Totalt sett bra instegsmodeller.

    Vill du stänga av cruisekontrollen gör du det i settings menyn under 8.
    Själv gillar jag den då jag åker långa raksträckor på cykelbama men inne i stan hade jag nog velat ha den avstängd ihop med en allt för ryckig broms.
    Samma settings för S1 Pro som S1 tycker jag det verkar så vi kan lägga in den mer kompletta tabellen i den här tråden också. En hel del saker som man kan ändra där som sagt som inte listas i manualen man fick med.

    Nu inför körningen hem från jobbet ändrade jag maxfarten från 25 till 30.
    Fungerade inte på S1 och gör det troligen inte på S1 Pro men skall under nästa körning ställa ner det till 25 igen och se om det gör någon skillnad.

    Skall också höja ljusstyrkan i skärmen något då den är lite lågt inställt som default.

    Fanns inte på S1 någon inställning som reglerade bromsverkan och gas och tror inte det gör det för Pro heller.
     
  6. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Hade vi uppskattat!
     
  7. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Denna som vi kom fram gällde för S1.
    Gäller troligen också för S1 Pro av det som jag sett när det gäller S1 Pro.

    Nummer 2 att ändra max hastigheten fungerade inte på S1 och gör det troligen inte heller på S1 Pro
    Skall under helgen kolla om det är någon mer settings nummer i S1 Pro som inte fanns med i S1.

    För S1 satte vi också ner hjulinställningen till 7,8 Inches istället för standard 8 Inches när vi jämförde den faktiska hastigheten. Skall se om jag kan göra det testet på S1 Pro också i helgen.
    Skiljer 1km/h mellan 7,8" och 8".

    För att komma in i settings menyn trycker ni in de två vänstra knapparena samtidigt.
    Sedan stegrar ni ner med den andra knappen till vänster och ändrar värden upp och ner med de två sista knapparna längst ut till höger.
    Vill ni spara ett nytt värde håller ni in den andra vänstra knappen en stund.
    Vill man gå ur settings menyn utan att spara nytt värde trycker man på den knappen längst till vänster.
     
    candyraver gillar detta.
  9. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Det tar sig!
    Min tredje joyride nu, har spänt fjädern där bak något mer (ehmm vikt ;) och ligger nu på stadiga 25km/h med bra vägunderlag. Var ute och körde i 58min och fick med mig 14.3km med varierande underlag och en hel del backar både till min fördel och nackdel. Ville testa och köra slut på batteriet men vågade inte riktigt, den ligger på röd plupp nu, det kan ju va allt från 2% till 20% batteri kvar men mot slutet kunde man märka den inte var lika pigg såklart.

    Jag vet inte, jag är ju ganska "bredaxlad" men antar det är godkända kilometer för min vikt+ryggsäck
     
    Mindir gillar detta.
  10. antonbasic

    antonbasic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag fick hem min S1 Pro från Geekbuying härom dagen.
    Jag väger 80kg och delar ovan erfarenheter kring acceleration och backegenskaper.
    Var lite orolig för batteritiden då jag har 11km till och från jobbet och varje gång kommer jag ner på sista baren, den röda. Prövade därför nu ikväll att köra slut på den... började att köra hem från jobbet vilket för det mesta är lättare lutning upp eller ner och ett par backar, både upp och ner. Väl hemma fortsatte jag att köra i ganska branta backa upp och nerför. De första 11 kilometrarna hjälpte jag till lite med sparkar i de brantaste backarna och efter detta så fick den göra allt själv.

    Fick med nöd och näppe ihop 19km från fullt batteri tills dess att spänningen sjönk under 30V.
    När detta händer börjar den sista röda baren att blinka och man gör knappt 10km/h på platt mark.

    Redan igår (2 dagars användning, ~44km) så började bakhjulet att gnissla. Jag tog precis av det och öppnade upp kullagren vilka var fulla av skit. Någon som har liknande erfarenhet? Jag tvättade ur dem nu och smörjde upp dem. Funderar på att designa och 3D-printa något för att minimera mängd vatten som tar sig till kullagren.
     
    Mindir gillar detta.
  11. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    19km stämmer nog bra.
    Har själv runt 13km till jobbet och med S1 var det precis jag klarade mig enkel sträcka.
    I kraftig motvind klarade jag mig inte hela vägen.
    Så med 25% större battteri borde jag klara runt 15-17km åtminstone vilket ger mig den marginalen jag behöver för att inte oroa mig över de 13km. (92 kilo + datorväska och kläder så troligen strax under 95kilo belastning under färd. )

    Har inte märkt att bakhjulet gnisslar ännu. Dock bara kört 27km ännu.
    Inte heller på S1 som jag kört betydligt mer på men aldrig kört den i regnet.
    Dock ganska enkelt att ta bort det bakre hjulet och rengöra och smöra vilket är trevligt.
    På min S1 har jag också sprejat lite fuktskydd på motorhjulet för att undvika att det kan komma in vatten och fukt i motorhjulet där all elektronik sitter. Skall också göra det på S1 Pro när jag väl får tillbaka sprejen som jag har utlånad.
    Tycker dock motorhjulet på S1 Pro ser lite tätare ut än vad det gjorde på S1 när man studerade skruvhålen samt skarven mellan "locket" på motorhjulet och resten av hjulet. Skadar dock inte att impregnera det lite grann också på S1 Pro.

    Designa gärna och 3D printa ut något som skyddar bakhjulet. :-)
    Ganska många Ryssar som förlängt sin bakre stänkskärm för att skydda bakhjulet bättre.
    Även Ludde gjort det på sin S1 om du tittar i den forumtrådan.

    Hade också varit intressant att ha en 3D printad sak runt handtagen som gjorde att man kunde utnyttja blinkers på ett vettigt sätt utan att ändra greppet dvs få till en knapp där fram på något sett men kanske svårt att få till.
     
    Last edited: 6 jul 2019
  12. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Kollade lite på bakhulet och skulle se om jag kunde få på mitt luftfyllda däck som satt på S1.
    Dock är S1 Pro däcken bra mycket bredare än de som sitter på S1 så det passade inte.

    Så bra för alla att känna till att alla däck som passar till S1 kommer inte passa till S1 Pro.

    Däcket överst på bilden är standard S1 däcket, mitten S1 Pro och det längst ner luftfyllda däcket som jag hade på S1.

    Då S1 Pro däcket är så mycket bredare är det troligen det också som påverkar maxfarten och accelerationen något då det är mer friktion mot marken.
    Dock mer däckyta mot marken ger S1 Pro bättre väggrepp och troligen också en något bättre bromssträcka. Ihop med mindre vibraton och däckljud från S1 Pro känns det som en bra avvägning.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 25 jul 2019
  13. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tog mig också en lite noggrannare titt på displayen igår också.
    Var två gummipluggar som skyddade två nersänkta skruvar och sedan gick det bra att ta bort skyddsglaset och plastramen. :-)

    När jag tog av coverglaset hängde min LEDlist ner och även buzzern( Tutan) hängde löst.
    Verkar som om Buzzen var fastlimad från fabrik men hade lossnat så satte dit lite lim och tryckte dit den där den skulle sitta.
    På S1 satt både de här sakerna fast ordentligt när man tog av coverglaset.

    Skyddsglaset ser tätt ut från insidan så ser inget behov av någon silikon där.
    Mer i så fall på utsidan om det nu ändå skulle tränga in någon fukt.
    Även en hel del andra skarvar mellan LEDlisten och plastramen etc som kan behöva lite silikon.

    Tog även lite svart nagellack och strök på kanterna av displayen för att ta bort backlight läckorna.
    Tack vare den de mörkare partierna vid kanterna av coverglaset läcker det inte in så mycket ljus som det gjorde på S1 men stör mig ändå lite på det ljuset som kom in främst vid kortsidorna.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 8 jul 2019
  14. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Vad är det för spray du tänkte använda? :)
     
  15. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
  16. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Curiousjoe har denna som passar till E-TWOW.
    Förmodar att den passar till en Kugoo S1 och S1 Pro också.

    https://www.curiousjoe.se/product-page/e-twow-fender

    Dock är stänkskyddet på S1 Pro högre upp än på S1 men troligen skyddar det lite grann åtminstone mot stänkt på ryggen om man kör i vatten etc
    Dock vet inte hur mycket det skyddar just motorhjulet på S1 Pro. Känns lite för liten för det samt inget som skyddar just sidorna av motorhjulet där axeln och kullagern sitter.
    En ny sak för Curiousjoe att fundera på att designa.

    Lägger in en beställning för skojs skull och ser om det passar Pro.
    Såg ju ganska snygg ut också.
     
  17. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
  18. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
  19. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag är då nöjd. Tar mig fram och tillbaka till jobbet tre dagar i veckan på en laddning och då är det ström kvar.
     
    Mindir gillar detta.
  20. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Hur långt har du till jobbet?