Diskussion: Kundtjänst säger att samtalet bröts vid tidigare kontakt.

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Herrn, 14 sept 2017.

  1. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Hej, jag var igår kontakt med Tele2s kundtjänst och pratade med en säljare där ang köp av en mobil, vi pratade fram och tillbaka och jag kom fram till att jag skulle vänta ett par timmar innan jag skulle besluta hur jag skulle göra, och att säljaren skulle återkomma ett par timmar senare, vilket han gjorde, jag beslutade i alla fall efter det andra samtalet att inte köpa en telefon av honom efter som jag inte var nöjd med det erbjudandet som jag fick av honom, och vi avslutade samtalet med att jag skulle höra av mej till honom igen i fall jag skulle ångra mej, så långt är allt bra. Men. Idag ringde jag till kundtjänst för att avsluta ett abbonmang och ändra mitt andra abbonemang till ett annat abbonmang och det gick jättebra och fick ett bra bemötande av henne som jag pratade med, hon talade även om att hon såg att jag hade pratat med hennes kollega igår och enligt dennes noteringar så hade mitt samtal brutits med honom, vilket det inte alls hade gjort, jag förklarade för henne att det inte alls hade avbrutits, man kan ju fundera på varför ljuger man om en sådan sak? Blir lite fundersam om man kan ljuga om en sådan sak, vad kan man då inte ljuga om?
     
  2. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    incitament för/utvärdering av försäljaren kanske blir bättre för hans del om det registreras som avbrutet istället för misslyckat. Jag vet inte, men du led väl ingen skada? eller fattar jag fel?
     
  3. JasonV

    JasonV Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung 22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Har varit med om samma sak att de hävdar att samtalet brutits, tycker bara det är tragiskt att de måste skylla på det istället för att stå upp för att de misslyckades med att kränga ett abb, ingen är ju felfri.
     
    Herrn gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 750
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag kan tänka mig att allting loggas och att de har krav på sig att sälja X antal abonnemang om dagen. Har de spenderat mycket tid på en kund utan att lyckas ser det väl illa ut, vilket kan förklara varför säljaren antecknat att samtalet bröts framför att helt enkelt regga det som en bom.

    Här är en video som kanske bidrar till att förklara fenomenet:

    View: https://youtu.be/VAYmXzyGWKo
     
  5. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja det är en tragisk värld.
    Jag tog en gång ett arbete åt ett företag som hade kundsupporten åt Vodafone. Det företaget fick betalt av Vodafone för antalet samtal. Jag tog inte så många samtal som förväntades och när man påtalade det för mig kontrade jag med "men jag löste alla problem åt kunden och de var nöjda". Jag jobbade sas mer åt min arbetsgivares arbetsgivare än åt min arbetsgivare. Eftersom jag är en lösningsfokuserad pragmatiker blev det en kort karriär där.. tack och lov.
    I de loggningssystem de hade för ärenden kunde man se personer som ringt in 4ggr samma dag. Vi uppmanades att direkt möta kunden med frågan "har du startat om din telefon" om svaret var nej eller nja eller ja men eller lät tveksamt så skulle vi be patienten starta om telefonen och ringa in igen när det var klart. på då vis blev det många korta samtal å mycket pengar och en sämre värld...
     
    Pojhem och bernard gillar detta.
  6. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Nej du fattade inte fel och jag led ingen skada, men tycker det ändå inte är ok att få det till sig om samtalet brytits trots att det inte gjorde det, hur ska man kunna lita på dom? Sedan vet jag att det finns folk i alla branscher som är helt 100.
     
  7. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Håller med dej
     
  8. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Ojdå vad farligt.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det handlar om att rädda sitt egna skinn. Tele2 och Telenor har tredjepartsbolag som hanterar hela deras kundtjänster, dessa betalas för varje samtal och vid försäljning. Därför har de anställa hög press på sig och ta emot många samtal, säljer man inte tillräckligt behövs också någon, för ledningen, acceptabel anledning.

    Sen innebär det ju inte att det är rätt att hitta på något. Med med pressen görs ofta konstiga saker.
     
    bernard, kallemyran, inact_0049 och 1 annan gillar detta.
  10. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Säljföretag som tar siffror ur sitt sammanhang tvingar sina anställda att göra såna här idiotiska saker.
    När jag ett tag jobbade som telefonförsäljare efter gymnasiet så var procent sälj per samtal viktigt. Om någon la på luren när jag började presentera ett erbjudande så förstod jag ju att de la på för att de inte ville ha det. Men jag registrerade att samtalet bröts bara för att inte förstöra den här statistiken coacherna slavade efter...
     
    inact_0025 och bernard gillar detta.
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det kan inte var så enkelt att de på sin låtsas-kanslisvenska kallar det att samtalet bryts när kunden helt odramatiskt och i god ordning avslutar samtalet? De tycker kanske det låter mer formellt. En tanke bara.
    Det var ju en supportperson som läste ur en skriven logg vad jag förstår.
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tyvärr inte. Finns val för att logga alla olika scenarior egentligen. Dels i fritext och via ett loggningssystem :)
     
  13. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Svårt att säga vad som kan ha hänt. Den enda avdelningen på Tele2s kundtjänst där det förs statistik på antal sälj kontra antal samtal är uppsägningsavdelningen. Detta då man givetvis vill behålla kunder.

    Markerar någon att samtalet bröts så förväntas alltid kundservicemedarbetaren ringa upp kund igen, alltså vore det en märklig sak att välja för att "se bättre ut". Speciellt på säljavdelningen. Förmodar att antingen säljaren eller personen på uppsägningsavdelningen var ny och har tolkat/markerat något fel, men svårt att säga utan att se vilka loggningar som gjorts.
     
    inact_0030 och bernard gillar detta.