Kyani Kynect TAB 32013G

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av hawk86, 27 okt 2013.

  1. hawk86

    hawk86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har en Kynect TAB 32013G från Kyani, saken är den att det finns en stockad ROM i den från Kyani, kan man på något sett lägga in någon annan ROM, som tex; Cynogenmod eller något likandnem, så att man blir av med alla grejer som Kyani har lagt in i tabben eller finns det något program / app som man kan lösa det med? Tackar på förhand!
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ser att det är en 8" platta som bygger på rockchip RK3066. Vet inte om Cyanogen har någon ROM för den plattformen men lättast är väl att roota den så att du kan lägga in tex appen titanium backup så att du kan avinstallera även de förinstallerade apparna. Kyäni verkar ju mest hålla på med kosttillskott mm så det är garanterat någon annan som står bakom. Jag rekommenderar dock inte att slänga in vilken ROM som helst som råkar matcha en del av specifikationen för det kan gå riktigt illa. Tillverkare av LCD-panelen, minnena kan skilja även inom samma batch och i värsta fall brickar du din platta. RK3066 är dock det du skall googla efter när du letar efter rootinstruktioner, verktyg mm. Plattan ser inte helt olik Andersson ADT 2.0 och DMTECH 816HDC förutom att din även har 3G.
     
  3. Sensus

    Sensus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en likadan som jag skulle vilja flasha men har ingen aning om vem som gör denna modellen? Har du/ni fått reda på detta ?

    Mvh
     
  4. Fiercebite

    Fiercebite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill också veta om det går och flasha eller något? Är fast på inloggningssidan på min Kyäni.

    Kynect taben har Android 4.1 Jelly Bean, DualCore RockChip RK3066, TS sa kan man lägga in nån sorts Custom Rom ?
     
    Last edited: 20 apr 2014
  5. Cyberott

    Cyberott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag gjorde en tråd om Cyanogenmod till Pipo S2/Andersson ADT 2.0, där finns en del länkar till en grupp som jobbar med Custom Firmware till RK3066 maskiner bla en tråd där Oma svarar på frågor, kolla där!

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=103828