Ladda Defy via USB

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Mohaj, 10 jan 2011.

  1. Mohaj

    Mohaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej till detta eminenta forum..!

    Jag har märkt att när jag ansluter Defyn med USB-sladden till dator går den inte över till "Laddningsläge".
    Den fortsätter att meddela "Discharging", men när jag sätter i laddaren - oavsett vilken, original eller inte - så laddas den.

    Någon som vet om det är någon inställning som inte är rätt eller om det inte ska gå att ladda via datorns USB-uttag....

    Btw.. köpt via Handyattacke - med motoblur....

    Mvh

    Lasse
     
  2. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Min laddar automatiskt via usb. Prova att dra ner listen och se om det finns några alternativ?
     
  3. Mns

    Mns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har/hade samma problem, det återkommer ibland.

    Hade en gissning att det var pga en vattenskada(ironiskt nog) då när problemet uppmärksammades hittade jag även vatten under batteriluckan. Det gick dock över på 2 veckor

    Lycka till
     
  4. K r i ll e

    K r i ll e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan även vara att usb-uttaget inte klarar av att förse telefonen med tillräckligt mycket ström om inget annat funkar.

    Sent from my Defy with Tapatalk
     
  5. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Mohaj, hur har det gått? Kanske behöver batteristatusen nollställas? Sökord: wipe battery status
     
  6. Mohaj

    Mohaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för frågan...

    Jag har väl lite accepterat att det inte går att ladda Defy'n via USB på vanligt sätt.

    Hittade lite info om Motorola och laddning där det verkar som om det skall till någon form av mjukvara för att ställa om så att telefonen accepterar laddning via USB - eller - att det ska vara en koppling i USB-kabeln som gör att telefonen accepterar laddning.

    Har bara inte orkat djupdyka i problemet, laddar med laddare - Defy'n har hittills accepterat alla sådana - och struntat i laddning från dator.

    Men om någon kan berätta hur man med ringa insats går runt problemet skulle jag bli glad......

    Mvh Mohaj...........