Ladda ner apps

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Mikael R, 17 aug 2010.

  1. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tjenare!
    Ärprecis på G att löpa en ny Spica, tittat på lite olika mobiler, men har kommit underfunn med att Spican är den bästa i prisklassen, så då undrar jag, kan man ladda ner apps från internet (inte från market) och sen lägga in dem och använda dem, eller måste man roota mobilen för att det ska funka?'
    För en bra gps gratis är ju aldrig fel, och har ingen större lust att behöva betala pengar för en, sen finns det ju andra roliga apps och spel, men har inte kollat så mycket.
    Och gäller då samma sak för teman och sånt, att man måste roota, eller räcker det med att lägga in filen i en folder minneskortet och installera (som man gör på de äldre telefonerna med Symbian och dylikt)?
    // Mikael
     
  2. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej, man behöver inte roota för att installera apps. Det enda som krävs är en filhanterare som accepterar apk-filer och att tillåta att telefonen installerar från okända platser. Jo, sd-kortet betraktas som okänd plats. Estrongs File manager är ett vettigt alternativ. Den klarar även cifs (utdelade windows-kataloger).

    Teman är en annan femma. Du behöver en launcher som kan hantera teman.
    Samsungs Pantheon gör det inte såvitt jag vet, men det finns en uppsjö på Market som gör det. Själv använder jag LauncherPro med "froyo-stuk" - vilket finns inbyggt. Dock inget stöd för andra teman. dxTop hanterar teman, men kostar pengar.
     
  3. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Svaret uppskattas starkt!
    Hur upplever du dun Spica, är den värd pengarna, bara så att man inte köper grisen i säcken, för det är ändå en rätt stor investering för mig, då jag "bara" är 16.
    Men som det ser ut nu så är det ganska stor chans att det för inhandlas en Spica.
     
  4. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tycker den är helt ok. Absolut värd pengarna! Jag köpte min med 1.5 och uppdaterade till 2.1 och har nu en ganska problemfri telefon. Konsten är nog att hålla igen lite på apparna :P
     
  5. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jo, man får ha dom som man tycker är de viktigaste (och roligaste såklart! :D)
    Men den har ju ändå en 800 mhz processor, så den kan ju inte vara alltför seg hoppas jag, nu ska det bara till och beställa den från phonehouse så har jag den inom några dagar! :)
     
  6. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    En riktigt revlig app är ju LauncherPro och finns som en "Lite"-version, dock så kan jag tänka mig att det är värt att köpa Plus-versionen, problemet är att man måste roota mobilen för att få tillgång till betal-marknaden.
     
  7. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    och man kan inte ladda ner plusverisionen då? alltså från internet inte market? :)
     
  8. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    LauncherPro är ett litet undantag. Plus versionen finns INTE på betalmarknaden. Man MÅSTE köpa den via internet (PayPal).

    Man betalar via PayPal, får en kod, skriver in koden i LauncherPro och så får man den upplåsta Plus-versionen
     
  9. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    jaha okej, vad kostar det ungefär då? Hade ju inte tänkt mig en massa andra utgifter på apps och så, men eftersom att jag troligtvis inte orkar med original temat så kanske detta får bli ett undantag, beroende på priset :)
     
  10. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    LauncherPro är gratis i grundutförande, det du får med Plus-versionen är några extra fina Widgets. Jag rekommenderar att du laddar ner gratisversionen av LauncherPro från Market som vanligt och testar den. Om du sedan vill ha de widgets som kommer i Plusversionen, eller bara vill stödja utvecklaren så kan du köpa den sedan :)

    LauncherPro Plus kostar 2,99 amerikanska dollar :)
     
  11. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    jaha, men det är ju inte farligt, hittade en hemsida som verkar ha lite roliga apps som man kan ladda ner, http://www.android-apps.com
    De som jag hittat hittills är gratis.. :)
     
  12. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Den länkar till market. De apps som är gratis där är gratis på market mao.
     
  13. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    okej, men ändå ett lättare (?) sätt att hitta appsen som man letar efter.. :)
     
  14. Prompel

    Prompel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER