Det är ensak att använbda market enabler för att kunna KÖPA apps. Men att uppmana/länka till piratkopior leder bara till att android dör i slutändan. Ge fan att piratkopiera eller köp programmen eller använd fria alternativen!!!
Använd skallen för en gång skull. En av anbledningarna till att Android inte är större är kanske att operatörerna vill ha kontrollen kvar och att de säkert vill att man ska köpa apps via deras tjänster. Detta tycker även jag är negativt förståss MEN det måste finnas nåt sätt för utvecklare som vill ha betalt att få betalt, förutsatt man anser de förtjänar det. Men om man inte anser att de förtjänar det ge då fan i att använda programmen eller bidra själv med kunskap!!!
Själv använder jag 99% Oss eller freeware program både på mobilen och på mina datorer. Men om jag ser en bra applikation då är jag beredd att betala eller på annat sätt bidra med mina programmeringkunskap.
Men de som piratkopierar har jag rent ut sagt fan inget till övers för! Egistiskt tänkande, vill bara ha men aldrig ge tillbaka :-( PINSAMT!!!
Så trött på folks resonemang både vad gäller piratkopiering av musik/film och i detta fallet mjukvara.
Last edited: 16 juli 2009