Fråga: Laddar / Laddar snabbt

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av pli70, 29 jun 2018.

  1. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har även den här varianten ibland. Ingen "blixt" i batteriikonen i inställningar, men det står att den laddar och blixten är i lilla ikonen högst upp.
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  2. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tjejen påpekade idag att hon har haft precis det där problemet med sin 6.1, att hon kan få samtal men det låter inget. Det hände idag när vi satt och åt så jag såg det med mina egna ögon och kom att tänka på den här diskussionen.
     
    Choxo gillar detta.
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    När du får så där, om du släcker skärmen och sen tänder den igen och låter den vara låst, står det "laddar/laddar snabbt"? Jag får ofta enbart blixten i ikonen högst upp (inte kollat ikonen i inställningar) men utan texten. Syns inte texten så laddar den inte.
    Om jag lägger mobilen på bordet med skärmen neråt och ändan utöver bordskanten och stoppar i sladden så att den "hänger i luften" och därmed ger lite press på kontakten så får jag fram texten (ja, det är krångligt att läsa texten i det läget...) och då laddar mobilen som den ska.
     
  4. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Ska testa. Det känns helt enkelt som att något är glappt. Sladden måste vara i ett speciellt läge men tyvärr har jag inte än lyckats hitta vad det läget är det är inte exakt samma varje gång Men jag tror att det mest är om jag trycker kontakten mer mot skärmen, vilket skulle stämma med det du skriver. Jag har beställt servicebrev från Telia, tänkte prova det medan garantin gäller.
     
  5. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Absolut så är porten trasig på något sätt. Jag ska lämna in min på service (köpt på Elgiganten) så fort jag har orkat fixa nån annan mobil att ha så länge.