Laddare som låter?

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av start7901, 17 okt 2017.

  1. start7901

    start7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en Huawei Mate 9 med en laddare som låter ganska rejält när telefonen inte laddas.

    Några fler med samma problem? Tydligen så är det en funktion för just Huaweis laddare?

    "När det kommer till laddaren så är det tyvärr så med laddare att de låter lite när telefonen inte sitter i telefonen. Vår rekommendation är att inte ha laddaren i uttaget när man inte laddar telefonen. Med vänliga hälsningar, Huawei Supporten Sara"
     
  2. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Vad menar du med "inte laddas", menar du att den sitter fortfarande i laddaren och i uttaget?
     
  3. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Har en laptop med en laddare som gör samma sak, hände även med min OnePlus 3 när jag hade en sådan. Det lät om "laddklossen" även en stund efter att den kopplats ur uttaget, men det ger sig efter en stund.. Man ska inte låta laddaren sitta i uttaget längre än nödvändigt oavsett om man faktiskt laddar upp något med den eller inte... Nu är jag ingen elektriker men gissningsvis uppstår ljudet på grund av att det är rätt mycket ström som pumpas från uttaget till laddaren och vidare till telefonen, ju mer/längre laddaren får jobba desto mer låter den..
     
    Last edited: 17 okt 2017
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. start7901

    start7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, jag vet att laddare ibland kan ge ifrån sig ett surrande ljud. Min skärm gör det också.

    Det här låter dock lite högre än vanligt och gäller en produkt som placeras vid sängen. I mina ögon är det en defekt produkt om man behöver ha öronproppar för att kunna sova bredvid.

    Sen kan man tycka att jag kan dra ut den, vilket jag gjort för sambon blir tokig på ljudet. Jag har dock flera gånger glömt att sätta in den igen och vaknar upp med en mobil som har slut på batteri. Extra kämpigt när det dessutom är väckarklockan. :D
     
  6. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Tror nog du bör be om en ny laddare.
     
    start7901 gillar detta.
  7. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    byt laddare! en laddare med så kraftigt coilwhine håller på eller är redan sönder. ett tips om du laddar över natten, använd en icke snabbladdare. batteriet blir inte lika varmt och håller därför lite längre. om du har den i hela natten räcker en 1A eller usbuttaget på en dator (500mA) till för att ladda fullt.
     
    start7901 gillar detta.