"Laddglapp"

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 1 aug 2009.

  1. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick min galaxy igår och har inga haft några av problemen ni beskriver.. lät bli att göra en uppdatering på den.. enda ja kan gnälla på nu är väl att batteriet inte räcker så länge, men kan vara ja som kör alldeles för många apps i bakgrunden typ msn/Icq etc :)
     
  2. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där ska tydligen bli bättre med tiden enligt andra på forumet. Låter ju bra i övrigt. :)
     
  3. hubako

    hubako Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Segt, att det ska sån tid. Räknade med att få min denna veckan, men det är väl kanske för mycke att hoppas på. Då får man väl va glad om man får den nästa vecka typ:(
    Kod:
    
    Date + Time  	 Responsible GLS Location  	 Event No  	 Event
    04/08/2009 01:43 	DE 001 Neuenstein, Germany 	2.0 	Inbound to GLS location
    03/08/2009 18:09 	DE 250 Tornesch, Germany 	2.0 	Inbound to GLS location
    03/08/2009 16:09 	DE 250 Tornesch, Germany 	0.0 	Data transferred to GLS System 
    
     
  4. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om din telefon inte fastnar på samma sätt som min så bör du ha den denna veckan. Neuenstein ligger i norra Tyskland, så den borde komma in i Sverige snart. :)
     
  5. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fan vad gött. fint att veta att det sitter i mjukvaran. då är frågan hur länge vi måste vänta innan vi får en ny uppdatering som fixar detta.

    och batteriet blir mycket bättre efter några laddningar.
     
  6. hubako

    hubako Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jepp, förhoppningsvis! Om inte din redan är på väg så hamnar dom väl på samma flyg kanske. Men drog en snabb sökning på google maps och där såg det ut som Neuenstein låg nånstans vid Stuttgart typ. Men det finns kanske mer än ett i Tyskland då.
     
    Last edited: 4 aug 2009
  7. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Trist att senaste uppdateringen verkar vara bäng...
    Går det att nergradera Android? Så man får en tidigare firmware??

    Inte aktuellt i mitt fall då jag ännu inte vågat beställa :-/
    Men skulle vara intressant om någon med uppdaterat os kunde nedgradera och se om man slipper laddproblem och omstarter av telefonen?!

    Bara en tanke...

    Ibland vill man beställa, ibland inte....
     
  8. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen aning men bör ju gå att nedgradera, vet dock inte vad som krävs, du får kanske fråga i någon annan del av forumet.. inte för att ja saknar uppdateringen då ja inte vet va den ger, men känns som att man får va lite avvaktande när de gäller sådana numera..
     
  9. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej. Skulle vart ett intressant test att få svar från, men men... kanske vågar hoppas på att den funkar fint om man avvaktar lite med nya firmware....
     
  10. L.J.

    L.J. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung GI-i7500

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GI-i7500
    Fick min igår kväll.
    Har inte hunnit använda den så mycket än, men jag har inga problem med laddningen och har inte haft några crasher (än).

    Avvaktar lite med att uppdatera, men det kliar i fingrarna eftersom jag vill ha root.
     
  11. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tror att min telefon har börjat frysa sig, idag har det hänt 2ggr. När jag ska låsa upp den så händer inte något alls, inte heller när jag håller inne pwr knappen.. måste då ta ut batteriet igen å sen funkar allt som det ska.. Frågan e vad de kan bero på, kanske uppdateringen jag inte lagt in eller kanske nån app.. har ju inte börjat hända förrens idag.. I övrigt så gillar jag telefonen mer och mer hela tiden. iPhone känns överhuvudtaget inte alls aktuellt längre..
     
  12. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Det var precis så min frös tidigare. Har skrivit om det i andra posts. Men efter uppgraderingen så slutade det och ersattes av reboots.
     
  13. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Okej, tror fortfarande att mitt fel beror på nån widget, ska testa lite kombinationer imorn och se om den göre igen .. som sagt, hände ju inte de första dagarna och sen dess har ja ba lagt till en widget så.. :)
     
  14. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan vi inte flytta inlägg om var folks telefoner är i Europa till en separat tråd och hålla oss till Samsung buggen? Min telefon fungerar att ringa på ... när den inte helt sonika dör för att batteriet utan förvarning är slut. Jag kan inte surfa eller någonting.
     
  15. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    vaknade precis INTE av min telefon i rätt tid eftersom den dött under natten från ca 60%................................................................
    tur som fan att jag vaknade till 1h innan jag som senast kan vara på jobbet... wtf är fel egentligen
     
  16. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Vilken widget är det, ifall jag kör samma? Mitt problem började förresten efter 2-3 dagar.
     
    Last edited: 6 aug 2009
  17. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade iprincip bestämt mig för denna telefon.. Men jag blir ju onekligen tveksam när jag läser om låsningar, reboots och laddglappet här i tråden. Jag undrar om samma fel gäller på HTC Hero, någon som vet?
     
  18. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessa problem är relaterade till Samsung only.
    Läser man HTC trådarna, så har det inte rapportarts något.

    Jag ger Samsung till på måndag, sådan börjar jag försöka reklamera min telefon och kollar på ett moget alternativ.

    Oscar
     
  19. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kan fråga igen eftersom jag inte sett något svar på det, om ni har telefonen igång när ni laddar, är det något problem då?
    Min ändrar nämligen till fulladdad, och vad jag ser så stannar den där och växlar inte till laddar.

    Jag ska se vad Anovo svarar, annars kanske jag får anledning till att ringa Samsung imorgon.
    Så jag frågar efter rätt sak när jag ringer, är det alltså någon hos utvecklingsavdelning/mjukvara på Samsung vi vill ha kontakt med?
     
  20. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kan fråga igen eftersom jag inte sett något svar på det, om ni har telefonen igång när ni laddar, är det något problem då?
    Min ändrar nämligen till fulladdad, och vad jag ser så stannar den där och växlar inte till laddar.

    Jag ska se vad Anovo svarar, annars kanske jag får anledning till att ringa Samsung imorgon.
    Så jag frågar efter rätt sak när jag ringer, är det alltså någon hos utvecklingsavdelning/mjukvara på Samsung vi vill ha kontakt med?