Diskussion: Laddning / Laddare

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Strip, 10 okt 2014.

  1. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Åtminstone Magnector adaptern är smidig, magneten är rejält stark så den hänger kvar när man använder luren. Känns som dockan inte behövs så jag skippar att mecka ihop nån.
     
  2. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vart kan man köpa magnector adaptern?
     
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

  4. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men om man köper annan telefon går det att använda dockan då?

    Skickat från min D5803 via Tapatalk
     
  5. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Alltså den är ju tillverkad för z3 och z3c är väll bara Sony som kör med magnetladdare med vad jag vet.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  6. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Köpte en billig på Ebay som inte är särskilt bra. http://m.ebay.co.uk/itm/111476358157?txnId=1278382381001

    Visst är magneten hyggligt stark men den håller inte stiften på plats om inte telefonen ligger helt still. Hela konstruktionen borde ha varit annorlunda med tydligare hane och hona. Dock laddas telefonen fort så man kanske kan leva utan den en liten stund.
     
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Är laddningen av Z3C ett problem!? Laddas det långsamt eller är det luckan som är jobbig? Vad är det för laddare som som medföljer!? 2A?
     
  8. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Dockan laddar fort, men det är väl vissa magnet kablar som kan ladda dåligt.
     
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag frågade om medföljande laddare som normalt är en micro-USB!? Följer det med en docka eller? Inget jag har sett när jag googlade.
     
  10. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Ja ursäkta, köpte min från Telia och fick med dockan. Har inte provat att ladda med micro-usb ännu.... Men jag tvivlar på att det ska ta längre stund med det alternativet.
     
  11. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Micro usb går fortare. 1.5a på medföljande laddare.
    Jag fick ej med någon docka.
     
    tontmobil gillar detta.
  12. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har beställt en magnetadapter till min laddare, har inte fått den än men misstänker att den kommer att vara lite klumpig att använda så funderar på att beställa en färdig kabel också då dom ser lite mindre och smidigare ut men finns det någon som fungerar bra?

    Har beställt typ en sån här: http://www.ebay.co.uk/itm/Micro-USB..._MobilePhoneDataCables_JN&hash=item3ce8e3210d

    Denna sladd verkar vara vanligast: http://www.ebay.co.uk/itm/Newest-Ma...ories_MobilePhoneChargers&hash=item2591e0bfeb

    Denna hittade jag som iaf ser trevlig ut, och liten och nätt i anslutningen: http://www.ebay.co.uk/itm/Magnetic-...ories_MobilePhoneChargers&hash=item35dd956687

    Någon som har provat den sista som jag länkar till? Den ser trevligast ut men utseendet behöver ju inte betyda att den fungerar bra, hade gärna sett att den fanns i svart också men det har jag inte hittat...
     
  13. Zydeco

    Zydeco Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha fått min kontakt som ser liknande ut så måste jag säga att alla dom där tre kommer att sitta dåligt och vobbla. Anledningen är att de två svarta pinnarna går in i pinnarna på mottagare kontakten, det är det enda som håller det på plats. Så kontakten sviktar ifall telefonen inte ligger platt. En bra kontant vore så formad efter sidan av mobilen som det går, allt att den går lite över skärmsidan med
    med. Får se ifall det är någon tillverkare som lyckas gör nån mer formgjuten kontakt framöver
     
  14. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Adaptern som jag ahde beställt låg i postlådan idag men måste säga att den är totalt värdelös. Sitter bara och vickar och har sig, och passar knappt på piggarna för laddningen så det är en massa pill bara för att få dit den och rör man det minsta på telefonen så lossnar den. Frågan är om en av sladdarna som jag länkar tilll funkar bättre då dom inte bygger alls lika mycket utåt som adaptern gör så sidopåkänningarna borde bli mindre. Är väl inga stora pengar att köpa en sladd också för att prova men har ingenlust att lägga ut ännu mer pengar på rent skräp när jag redan har köpt skräp en gång nu... :O
     
  15. kbaaack

    kbaaack Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite frågor om batteriladdning:

    Måste man låta den ladda ur helt eller nära på urladdat för att få ut batteriets fulla kapacitet?

    Hur många gånger måste man låta batteriet ladda ur och ladda fullt innan man kan ladda när man vill? T ex om man vill ladda när man har 40% kvar eller är det bara att ladda när man känner för det utan att batteriet försämras?
     
  16. Strip

    Strip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Du kan nog ladda hur du vill. Det var de gamla NiCa batterierna som var lite petiga med hur man laddade dem, LiIon är inte lika känsliga.
     
  17. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Efter att ha fått hem Laddningsdockan DK48 så kan jag konstatera följande:

    -Telefonen matchar upp till laddningspolerna med ett hörbart klick och sitter sedan ordentligt på plats.
    -Dockan är mycket mindre än jag trodde, golvytan är inte större än 70% av ett kreditkort.
    -Skärmen täcks inte när den sitter i dockan, du kan i princip nå hela skärmytan med fingrarna.
    -Dockans fot har en gummibeläggning som gör att den inte glider omkring när du pekar på skärmen.
    -Det tillkommer fyra olika adapters (2 för Z3, 2 för Z3C) som du monterar in i dockan, beroende på om du kör med/utan skal (jag kör utan).

    Som jag tidigare skrivit, så köpte jag en sån no-name magnet adaptor, men den satt dåligt (som många andra också konstaterat). Fördelen är ju att den är väldigt liten, så den passar bättre om man är på resande fot. Därför förpassar jag den till min lilla teknik-neccessär där jag har usb minnen, nån extra usb kabel, osv.

    Så dockan använder jag hemma, o magnetadaptorn får ligga i väskan ifall jag behöver ladda när jag ute på språng.
     
    Last edited: 17 okt 2014
    tontmobil gillar detta.
  18. SirMacke

    SirMacke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Fick hem min Z3c idag, och hade köpt en sladd med mag. kontakt i förhand.
    Och som det redan är konstaterat var den skit. Måste passa in på håret annars får den inte kontakt.
    Var snabb och beställde en Magnector X, någon som har fått sin och testat?
     
  19. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    DK48, alltså dockan för Z3 och Z3 Compact, fungerar fint även med Xperia Z1, Z1 Compact och Z2. Testade idag..

    Skickat från min Xperia Z3 Compact via Tapatalk!
     
  20. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Fick min igår, grym!