Problem: Laddningen glappar/laddar långsammare efter senaste uppdateringen(?) 4.1.2

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 12 jan 2013.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Efter uppdateringen till 4.1.2 har jag fått problem med att telefonen inte alltid laddar, trots att laddaren är ikopplad.
    Jag vet inte om det bara är en tillfällighet, eller om det faktiskt är något som buggat iom uppdateringen.
    Den börjar alltid ladda, men lägger sedan av ibland...

    Dessutom laddar den långsammare, fast även detta bara ibland...
    Ifall jag Skypeat (videosamtal) samtidigt som telefonen laddats har batteriprocenten alltid ökats förr.
    Nu minskar den istället, om än väldigt långsamt, står helt still, eller ökar...
    Den gör lite som den vill, till och från, vid samma tillfälle...

    Dessutom kom den där varningen om låg batterinivå upp och försvann igen hela tiden vid ett tillfälle, ibland flera gånger per sekund.
    Så det är precis som att telefonen skulle ladda, inte ladda, ladda, inte ladda, konstant ibland...
    Har fått för mig att det går bättre att ladda efter omstart...

    Eller är det hårdvaruglapp tro? Kan tillägga att jag under rätt lång tid (flera månader) haft problem med att koppla telefonen till datorn.
    Antingen laggar datorn fast när jag går in i "den här datorn" för att komma åt telefonen, eller så gnäller windows om att USB-enheten inte känns igen eller är skadad..
    Just detta har dock gått bättre nu senaste veckorna...
    (Har de löst den här buggen, men skapat en ny iom detta?)


    Tycker att telefonen överlag blivit slöare, ostabilare och allmänt halvbuggig efter 4.1.2...
     
  2. Blubb7

    Blubb7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem, batteritiden har även blivit märkbart sämre.
     
  3. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Och det var alltså även för sig det blev såhär efter senaste uppdateringen?

    Laddar den snabbare efter att du startat om telefonen?
    Det jag funderar på är nämligen ifall något buggar efter att man kopplat telefonen till datorn, att den då går in i något annat "mode" och stannar där tills man startat om den igen...

    Detta vet jag iaf var fallet med min SE X10 mini, den "väntade" på anslutning till datorn ibland efter att man kopplat den dit. startade man om den så plongade den till, precis som den gjorde när man kopplade den till datorn, precis innan den stänges av i de här fallen... Kanske någon seglivad Androidbugg?
     
  4. Blubb7

    Blubb7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ibland kan den ladda sjukt segt, brukar lösas genom att ta ut och in laddaren, men det är jobbigt att ibland upptäcka att man satt mobilen på laddning precis innan man går o lägger sig för att sen vakna o se att den inte laddat klart.

    Har funderat på en fabriksåterställning men förstår inte riktigt om allt försvinner om man gör det?
     
  5. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jo du, allt ryker på mobilen, på ditt sd kort vet jag dock inte, har hänt för vissa å vissa har klarat sig.
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Gör du återställningen via Samsungs stock recovery så försvinner allt. Men gör du det via exempelvis clockwork recovery så försvinner inte allt. Om du har ett SD-kort i stoppat så rörs inget som ligger på detta. Fast de flesta har väl inget kort i sin mobil.
     
  7. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Chattade med Samsung nu och enligt dem kunde problemen bero på att man "har två programvaror liggandes på varandra" ifall man inte fabriksåterställt efter en uppdatering. Detta har jag aldrig hört talas om innan...
    Och har man i så fall 3-4 programvaror på varandra ifall man uppdaterat 3-4 gånger?

    "Johanna :
    Återställde du telfonen efter att du uppdaterade?
    Jag :
    nej, det gjorde jag inte.
    Johanna :
    OK
    Johanna :
    Detta är att rekommendera, och bör även åtgärda det problem du upplever
    Johanna :
    Detta för att du just nu har två prorgmravaror liggandes på varandra
    Johanna :
    När du fabriksåterställer raderas den gamla programvaran som eventuellt kan ligga o störa"