Problem: Laddningsproblem i bilen

Diskussion i 'Galaxy S20' startad av safor, 20 jul 2020.

  1. safor

    safor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!

    Min Samsung s20 laddar konstigt i bilen då jag har kört mycket pga hemester. Androi Auto funkar superbra men inte laddningen!? Har även testar med 12v-uttag. Samma skit där.

    Problem
    Har jag under 79%, t ex 61%, så laddas mobilen till max 79%. Har jag t ex 83% så laddas inte mobilen förrän mobilen är nere på 78-79% men laddas inte mer än så.

    Jag tror att min S20 tidigare har klarat av att ladda till 100% i bilen. Jag har provat med olika kablar osv. Mina tidigare mobilen (Samsung s9) har aldrig uppvisat detta problem.

    Laddar jag mobilen hemma = inga problem att ladda till 100%. Laddar jag med powerbank = inga problem att ladda till 100%.

    Need some help!

    /Samuel
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Om du har en "vanlig" kontakt som ger kanske 1A så ger den inte speciellt bra laddning, en laddare i bilen måste ge minst 2A för att det ska fungera.

    Om det är ett usb-uttag i bilen så har säkerligen något i uttaget gett upp, kolla med en bilverkstad så får de kolla upp uttaget eller så skaffar du en riktig laddare som ger tillräcklig ström (dvs minst 2A).