Laddningsproblem

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av evol, 29 maj 2010.

1. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej första inlägget dock tyvärr ett tråkigt sådant.

Köpte en Spica b-grade för ca: en månad (slutet av april) sen å den funkade såå bra ända tills jag skulle ladda den första gången jag tryckte i laddaren å laddgrejjen dök upp på displayen så jag la ner telefonen å la mig å sov men då jag kollade mobilen dan efter var den stendöd hände ingenting plockade i å ur batteri osv hände inget då jag stoppa i laddaren heller. Testa me ett annat batteri å då funka telefon smärtfritt provade dock inte ladda det så jag skickade tillbaks telefon.

Sen dök telefonen upp idag och de stod att felet var mitt för att jag hade råkat ha igång bluetoothen å wifin samt några appar samtidigt och att batteriet inte skulle hålla längre å att telefonen funkade som den ska. Jag hade skrivit i reklamations mailet att man kan ju tycka att en telefon ska hålla i mer än 10timmar vilket hade misstolkats så de säger jag inget om men hade definitivt skrivit att den inte tar emot laddning de var ju med det konversationen starta.

Glad i hågen åkte jag å hämtade ut telefonen efter jobbet och startade upp den fanns lite batteri kvar å allt funkade som det skulle stoppar jag i laddaren så reagerar telefonen å en blixt tänds vid batteriet men stapeln rör sig ej(har ej lyckats ladda den så vet inte om den ska röra sig) Men telefonen dör liksförbaskat och stoppar jag i laddaren efter jag plockat ur batteriet en stund så visas timglaset å går ett par tre punkter innan skärmen slocknar, startar alltså inte telefonen då den ej går att starta då batteriet är tomt. Telefonen går ett att starta har provat göra recovery men problemet återstår.

Är felet mitt eller är det helt enkelt fel på telefonen jag har provat ladda med medföljande laddare, billladdare å via usb kabeln likt på alla.

Ursäkta det långa inlägget men ville skriva av mig lite ilska speciellt iom att de är andra Samsungen som är från nätet å aldrig har fungerat tillfredsställande dock inte från samma ställe. Det som är värst med hela historien är att jag lyckades köpa den strax innan den dök upp för samma pengar på phonehouse:mad:

Last edited: 29 maj 2010
  2. olsson

olsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Låter ju helt klart som att det är deras fel i mina öron iaf :O

3. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tycker det jag oxå men tänkte höra efter här om det är någon bugg eller dylikt då jag kan fixa batteri å kanske fixa så jag skulle slippa skicka in den igen. 4veckor till utan telefon skulle suga rent ut sagt.

en sak jag reagerade över är ju att rep firman måste ju lyckats ladda den då den kom tillbaks med batterikapacitet då jag skicka in den var den helt stendöd å den funka trotsallt i en timma han tillomed ringa ett samtal innan jag kom hem å kunde sätta i laddaren!

4. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Låter ju som det skulle vara telefonen det är fel på om det varken går att ladda med vanliga laddaren eller usb kabeln. Dock verkar det ju konstigt att de på reparationen kunde ladda den om de inte bara bytte batteri eller nått liknande.

5. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo det är ju det jag funderar på men då jag skickade med laddaren på repet så borde de ju ha laddat upp telefonen kan man ju tycka speciellt om de kollat batteritiden men får nog snällt vänta tills på måndag å ringa in å höra hur de lyckats ladda telefonen eller vad de säger. För man kan ju tycka att dem borde ha märkt att telefonen inte laddar då jag har svårt att tänka mig att de byter ut batteriet bara för att den kommer in med ett tomt ett.

6. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

humm varit i kontakt med företaget nu å de hävdar att verkstaden laddat telefonen haft den igång i 3 dagar å sedan laddat den igen. Gud va less jag börjar bli på det här telefonen har alltså aldrig gått att laddat och jag har gått på niten att köpa en telefonjävel på internet som aldrig fungerat och det slutar på samma sätt varje gång med att jag köper ny mobil då jag blir så jäkla less på allt strul med telefon som är borta 1månad å kommer tillbaka trasig.

Men har en bekant som har en likadan så får fara dit å felsöka lite så man får svart på vitt att den inte funkar!

Last edited: 31 maj 2010
  7. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Ja, testa varandras laddare och lite så och se hur det funkar.

8. evol

evol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Varit å testat nu å min telefon är verkligen veck. ibland laddar den 2 vändor med den andres halvfulla batteri för att säga att det är fullt startar telefon å den indikerar på 20% ström kvar drar man ur laddaren så slutar ladd symbolen inte gå, ibland indikerar den inte laddning osv.