Läckt bild på Meizu Pro 6 Edge/Pro 7 med kurvad skärm

Diskussion i 'Meizu' startad av Oceanic, 20 maj 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 386
    Mottagna gillanden:
    4 139
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Läckt bild på Meizu Pro 6 Edge/Pro 7 med kurvad skärm
    Väntas släppas i Q2 allstå som inom kort. Det framgår inte om det är Samung eller LG som tillverkat skärmen. Men jag jag vet att xiaomi kommer släppa en edge model med skärm från LG och Huawei kommer släppa en edge mobil i september med skärm från Samsung.

    Oavsett så är det nice attt se att inte bara samsung får ensamrätt på dessa skärmar.

    Frågar ni mig personligen så tycker jag detta är självmord för samsung visst dom tjänar en hacka på att sälja skärmar
    men samsung har tidigare hade monopol på edge konceptet. hade det varit apple hade dom tagit panent på detta och haft ensamrätt på detta och inte låtit någon annan använda konceptet.

    Även Vivo xplay 5 har edge skärm den är som bekant redan släppt så som det verkar blir Meizu tillverkare nummer 3 med edge skärm såvida dom lyckas lansera den till Q2 och innan xiaomi.

    [​IMG]
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 044
    Mottagna gillanden:
    8 476
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det var som fan ska Meizu också komma med en. Alltså designen på alla dess lär ju vara fruktansvärt lik med tanke på att det blir nog svårt att ta ut svängarna på något sätt. Men ska bli spännande att se framöver vad som händer. Tycker om Meizu personligen haft MX4 och Pro 5.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 386
    Mottagna gillanden:
    4 139
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Blir intressant och se vad prislappen hamnar på denna men något säger mig att dom kommer sätta priset för högt, högre än vad folk är beredda att betala för en mobil med märket Meizu.

    Meizu brister fortfarande när det gäller optimering mellan processor/gpu och mjukvara.

    Jag själv har aldrig testat en mobil med edge skärm själv så har lite svårt att bilda mig en uppfattning om jag gillar det eller inte. Jag kan tänka mig att man verkligen gillar det rent estetiskt speciellt när man kollar på den ovanfrån så man får den där vattenfalls effekten.

    Det jag inte gillar dock är att endel av bilden speciellt i videon blir krökt och försvinner. Detta gillar jag inte vill kunna se hela skärmen förvisso sär det ju den mestt relevanta information sällan högst upp och längst ner men kan tänka mig att tex subtitles kan ställa till det ibland på videos ?
    Skulle föredrar om bilden på sidorna har någon sorts "periferi effekt" någon sorts effekt som baseras på den riktiga bilden men att inte den riktiga bilden går på sidorna, Detta borde man via root kunna göra via mjukvara och i framtiden kommer man nog kunna ställla in detta själv på mobiltelefoner när det blivit lite vanligare men just tror jag inte folk har tänkt på det så mkt.

    Undrar också hur mäter man "tum" på en edge skärm ? mätar man med den krökta delen också ? eller bara den platta delen av skärmen ? i
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 090
    Mottagna gillanden:
    4 798
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad