Lägga in filmer och musik

Diskussion i 'Samsung' startad av bobokung, 24 aug 2011.

  1. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt nybörjare med Galaxy tab 10.1

    Hur gör jag för att lägga in filmer på den ?
    Jag försökte via utforskaren, men den stod en bra stund och tänkte, men tillslut kom det fram att den inte stödde formatet.

    Måste man konvertera innan eller hur gör man?

    Försökte lägga över divx (avi)och mpeg.

    /Chris
     
  2. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    jag får samma problem med galaxy s2, men jag trycker "ja till alla" och kopierar över iaf även fast datorn gnäller om att filtypen inte stöds, och det fungerar på s2an iaf...
     
  3. hdroid

    hdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det måste vara filnamnen eller storleken på filerna som spökar.
     
  4. /walt

    /walt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Körde du via kabel eller vad? Själv har jag inte haft några problem att göra som du beskrivit. Hur stora var filerna? Har läst någonstans att det fanns en begränsning.


    Sent from my iFån Får using Tapatalk
     
  5. amullo

    amullo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma sak med min.. en film på 700mb tog över en timme med USB kabeln från min PC..
    Måste ju vara att den konverterar filmen från divx till spelbart format eller nått, annars är det ju galet långsam överföring. USB 1.0 eller under.
     
  6. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Om du kör i kies så är den inställd som standard att konvertera filmerna innan den kopierar
     
  7. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag lade in en enklare FTP-server på min platta. Sedan är det bara att flytta filer mellan plattan och vad jag vill utan att behöva krångla med några sladdar. Allt går över mitt W-lan.

    Appen jag använder heter SwiFTP FTP Server och är gratis.
     
  8. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Är FTP-servern alltid igång eller måste programmet vara igång för att den ska funka? Såg att det fanns en knapp så man i alla fall kunde stänga av FTPn
     
  9. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Finns ju enklare sätt än att lägga på FTPservrar mm förutsatt att det är i ett eget nätverk över wifi vi pratar.
    Har man redan delat ut en map med sina filer på sin dator så kan man enkelt komma åt den med ES file Explorer eller andra liknande filhanterare som har koppling till LAN.

    Det man skall tänka på dock är att man oftast inte kan streama genom en filhanterare utan man måste kopiera till "Tabben" och sedan spela upp med en mediaspelare eftersom Android är byggd så att olika program inte kan utnyttja varandra.
     
  10. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Svar på lite frågor:

    Ja, man kan stänga av FTP-servern. Jag brukar bara dra igång den när jag ska föra över filer.

    Har man rootat plattan så kan man lugnt komma åt delade resurser på sitt hemmanät. Installera appen CIFS manager. Med den så skapar du en mapp i mobilens egen katalogstruktur, men när man går in i den mappen så hamnar man istället på den utdelade resursen på nätet.

    Med hjälp av Rock Player så kan jag alltså bläddra bland filerna på servern som om de låg lokalt i den enhet jag pillar på.

    Ett par brasklappar:

    1. Jag har bara åstadkommit detta på mitt lokala nät hemma, har inte testat att strömma t.ex. film och musik ifrån min dator och ut på mobilnätet.

    2. Detta har jag provat i Android 2.3.5 i mobilen, men jag har alltså ännu inte hunnit roota min Samsung-platta för att åstadkomma samma sak.
     
  11. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag använder File Manger HD och med den kan man komma åt sina utdelade mappar på datorn.

    Enkelt tycker jag inga serverprogram bara att dela ut mappen i windows och du kommer åt dem med plattan
     
    Spooky gillar detta.
  12. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Tack, det var ett intressant program.

    Olika appar för olika behov alltså:
    • En FTP-server fungerar fint om man ska sitta vid datorn och flytta saker.
    • File Manager HD fungerar fint om man sitter med plattan och vill komma åt saker.

    Det jag saknade var som sagt att kunna strömma filer över nätet, men det löser man som sagt på andra sätt.
     
  13. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag kör även jag med File manager HD för att komma åt mina filer på min server. Men som spooky skriver så kan det vara skönt att ha en FTP-server så man kan sitta vid datorn och lägga över filer medans tabben står på laddning i laddstället.
     
    Spooky gillar detta.
  14. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Filmer kan du strömma över nätet med PLEX, helt underbar app. Du kan streama mkv över 3g om du vill. bäst kvalite får man såklart via wifi men det funkar även över 3g