Lägga till biblioteksböcker i Google Play Books

Diskussion i 'Google Play' startad av Dadde, 8 jun 2019.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Hej,

    Jag tänkte att jag skulle börja låna lite böcker från biblioteket och läsa på min Ipad. Tänker att det skulle vara smidigt att kunna lägga till dessa i Google Play Books för att kunna läsa på både Ipad, mobil och dator, men jag kan inte klura ut hur jag ska lägga till dem.

    Enligt denna sida så står det "Google adopts Adobe eBook DRM." men det går inte att klicka på länken "Read More".
    https://blogs.adobe.com/aemmobile/supported-devices

    Har genom Adobe Digital Edition laddat ner en .epub (detta fick jag göra på mobilen för det verkar helt hopplöst att hitta filen på min Ipad efter att den laddats ner) men sedan går det inte att öppna denna i Google Play Books.

    Screenshot_20190608_082544_com.google.android.apps.books.jpg

    Är det någon som har lyckats med detta och vet hur man gör?
     
    Last edited: 8 jun 2019
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 509
    Mottagna gillanden:
    1 579
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Bruka ladda upp böcker jag köper från typ cdon etc som är Epubs direkt till Google på följande

    Google Play

    Sedan kör jag bara appen i mobilen för läsa den, även PDF dokument bruka jag ladda upp ibland.
    har idag 74 böcker hos Google, 52 är uppladdade köpt från andra ställen, 20 är köpta via Google, och 2 utdrag.
     
    Dadde gillar detta.
  3. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Tack för försöket. Tyvärr verkar det inte fungera heller. Det står bara "bearbetar" tills det slutligen står "uppladdning misslyckades". Jag antar att det är för att jag inte har verifierat mig genom Adobe Digital Editions. Det hade varit smidigt om detta gick att göra i Google Play Books så man sömlöst hade kunnat läsa böckerna på olika enheter. Vet dock inte hur man gör om det nu går :/
     
  4. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Hittade nu detta:

    DRM-alternativ (Digital Rights Management) för böcker på Google Play - Books Hjälp

    Där står det:

    "När det gäller DRM för hämtade filer har Google stöd för Adobe Content Server 4..." och "Google kräver att användare länkar till Adobes DRM-program i sina böcker via en engångsverifiering per lässystem. "

    Förstår inte mycket av detta tyvärr. Hur länkar man till Adobes DRM-program?

    I andra appar, som till exempel Bluefire Reader, så går det att logga in med sitt Adobe Digital Edition-konto, men jag hittar inte detta någonstans i Google Play Books.