Fråga: läkarstudent - använda Prime som hjälpmedel?

Diskussion i 'ASUS' startad av oddbot, 10 sept 2012.

  1. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har precis blivit student och märker att ryggsäcken blir tung med alla gigantiska böcker.

    Nu undrar jag om Prime kan vara ett schysst hjälpmedel, alltså om det faktiskt går att byta ut papper och penna samt kursböcker mot

    Anteckningsprogram och PDF:er (så länge böckerna finns på pdf då)

    Någon som har erfarenhet? väger fördelarna upp de potentiella nackdelarna?
     
  2. Uppenberg

    Uppenberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är galaxy note 10.1 du söker efter :-)

    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2
     
  3. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jaså varför är den bättre?
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    varför? så vitt jag vet så har prime en hyfsat bra tg så penna är väl ganska onödig? dessutom är samsung mjukvara åt helvete
     
  5. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Håller med. Om det inte är så att ni sitter i salar med god volym och du verkligen hör dina inspelningar så duger väl en penna och en anteckningsapp. Nackdelen är att du måste lyssna igenom och leta efter vad du vill höra hela tiden.

    Annars är en platta med tb smidigt, det blir dock mycket mer anteckningar att skriva.

    Nu utgick jag såklart från att största behovet är vid föreläsningar.

    En bärbar dator kan dock vara bekvämare om du ska ha dina böcker i datorn, så kan du dela upp skärmen och se både pdfen och word samtidigt

    Skickat från min LT26i
     
  6. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad kör du idag? Windows eller Mac? Jag skulle rekommendera att du skaffat något med fysiskttangentbord då det går snabbare att skriva. Är du dock van med Windows så kommer det "plattor" med Windows 8 där man kan köra både "vanliga" applikationer samt "metro appar". De kommer komma i olika smaker med tangetbord eller utan.
    Kör du Mac är ju en iPad rätt bra.
    Gällande Primen så är jag nöjd men känner att man borde få mer för pengarna. Tror att JB kommer bli ett lyft men om jag hade varit du hade jag väntat på Windows 8 plattor! Dock inte de med Windows RT!!
     
    oddbot gillar detta.
  7. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack Kindis för svaret! Det låter vettigt med en 8-platta, har faktiskt klurat på det.
    Vet du något om release på dessa?
     
  8. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Windows 8 komer gå i GA (General Availability) 26 Oktober och då kan man med andra ord köpa Windows 8!

    Notera att den kommer i två smaker. Windows 8 (pro) kommer köras på X86 struktur och kan då köra vanliga program som du gör på din Windows 7 (desktop) och kommer åt Windows Store och kan köra program därifrån.

    Windows RT som är den andra smaken är baserad på ARM (samma som Primen) och kommer ha ett Desktop läge men du kommer endast kunna köra Office 2013 där. Annars är det enbart program via Windows Store.

    Jag vet att Samsung har börjat vissa vad de kommer med och deras Pro version som är x86 kommer nog vara intressant!
    Själv kommer jag vänta på Microsoft Surface Pro som släpps nästa år. Det är hårdvara från Microsoft och man slipper skit från andra leverantörer!
    Min tanke är att kasta ut alla andra datorer jag har och ersätta med en platta som kan kopplas till extern skärm via HDMI eller Displayport. Då kommer Surface Pro att bli kalas! :-)

    Smaken är ju dock som baken och det finns säkert de som kommer hata Windows 8 för att start menyn är borta. Själv har jag inga problem alls då jag kört Windows 8 sedan ett tag.
     
  9. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Tänkte bara fråga om det är ett bra steg från w7? Har nämligen en digital w8 licens

    Skickat från min LT26i
     
  10. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är mycket bättre än Windows 7. De har gjort stora förbättingar i prestanda vid t.ex. sleep mm. Upplever min dator som ofantligt mycket snabbare. Att man dessutom kan synca inställningar till ett Microsoft konto (fd live konto) är ju kalas. Dock lite läskigt när man gör ändringar på en dator som sedan vipps händer på nästa :-)

    Under är en bra länk för er som tänker testa Windows 8.
    http://www.winsupersite.com/article...preview-windows-key-keyboard-shortcuts-142358