Vet inte vart tråden har tagit vägen riktigt, men svarar iaf på första inlägget i "debatten" :-)
Fick problem med att telefonen inte laddade, den
visade att den laddade men procenten gick bara nedåt, weird. Tog med den precis som den var (upplåst bootloader, stock jellybean yakxu med root) till
Tele2 butik och förklarade felet, varpå jag fick följande fråga:
Du har rootat den här eller hur? Och lagt in en beta version?
Efter viss diskussion (som inte var otrevlig men lite olustig för mig som ägde luren och ville ha den lagad) när han förstod att jag visste vad jag hade gjort och lite googlande på min exakta firmware version blev han glad, sa att verkstaden dock var väldigt gnällig och ofta skickade tillbaka mobiler med root eller "okänd" firmware direkt i dörren + avgift.
Så jag fick rådet att gå hem, återställa rubbet till Stock och komma tillbaka så skulle dom skicka in den. Hade tur att usb-porten fortfarande fungerade med datorn även om den inte tog laddning, så nu är den inskickad till Anovo får vi se vad dom säger
Ville bara dela med mig om någon annan står inför att skicka in den till Anovo - återställ och spara dig huvudvärken att deala med deras trångsynta syn på Googles utvecklartelefon :-P
Länk till att återställa till stock yakjuxw:
https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Galaxy_nexus_yakjuxw_commandline_flashClick to expand...