Fråga: Lämna in på service, bör jag återställa?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jishi, 19 april 2012.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Det kan bero på vilken bootloader du tog nandroid-backupen med. Du måste ha t.ex. PRIMELA03 flashad om du hade PRIMELA03 när du tog din nandroid-backup.

2. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Troligtvis inte.

Jag återställde luren till factory 4.0.4 yakju innan jag läste tillbaks backupen. Samma bootloader och radio som när jag tog backupen alltså.

Factory reset gjordes inifrån CWM.

Telefonen hade alltså 4.0.4 yakju när jag tog en Nandroid.

Den kom åter med 4.0.1 yakjuxw och fick OTA direkt till 4.0.4. Nu tog jag en Nandroid och blåste sen in 4.0.4 factory image från Google. Efter det läste jag tillbaks min backup.

Eftersom det löste sig med en factory reset inifrån CWM, så borde det väl vara något i userdata partitionen som är hårt knutet till gamla moderkortet, typ MAC-adresser till BT och dylika saker?

Last edited: 11 juli 2012
  3. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vet inte vart tråden har tagit vägen riktigt, men svarar iaf på första inlägget i "debatten" :-)

Fick problem med att telefonen inte laddade, den visade att den laddade men procenten gick bara nedåt, weird. Tog med den precis som den var (upplåst bootloader, stock jellybean yakxu med root) till Tele2 butik och förklarade felet, varpå jag fick följande fråga: Du har rootat den här eller hur? Och lagt in en beta version?
    Efter viss diskussion (som inte var otrevlig men lite olustig för mig som ägde luren och ville ha den lagad) när han förstod att jag visste vad jag hade gjort och lite googlande på min exakta firmware version blev han glad, sa att verkstaden dock var väldigt gnällig och ofta skickade tillbaka mobiler med root eller "okänd" firmware direkt i dörren + avgift.
    Så jag fick rådet att gå hem, återställa rubbet till Stock och komma tillbaka så skulle dom skicka in den. Hade tur att usb-porten fortfarande fungerade med datorn även om den inte tog laddning, så nu är den inskickad till Anovo får vi se vad dom säger :)

Ville bara dela med mig om någon annan står inför att skicka in den till Anovo - återställ och spara dig huvudvärken att deala med deras trångsynta syn på Googles utvecklartelefon :-P

Länk till att återställa till stock yakjuxw: https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Galaxy_nexus_yakjuxw_commandline_flash

4. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ironiskt nog kommer du förmodligen få tillbaka den med upplåst bootloader, harr harr.

5. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha det har du rätt i, får skicka in den igen "det är ett konstigt upplåst hänglås på startbilden?!"

6. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Skickade min till Anovo då luren dog, misstänker att internminnet gick sönder.. Dom bytte innanmäte och skickade tillbaks mobilen med upplåst bootloader och en service rom som inte gick att flasha över på något sätt, fick skicka tillbaks den igen och fick sedan tillbaka luren med stock rom men fortfarande upplåst bootloader. Klagade på detta i butiken och sa att dom bryter min garanti på detta sättet.. men för att komma till saken, anovo verkar inte bry sig så värst mkt sålänge man kör en orotad stockrom.