läsa och skriva arabiska i Htc wildfire s

Diskussion i 'Wildfire' startad av Alidroid, 13 maj 2012.

  1. Alidroid

    Alidroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej

    jag har en kompis som har en HTC wildfire s som inte kan skriva eller läsa arabiska om han får en sms på arabiska så är bokstävarna inte sammanhängande. jag installerade slideIT så funkade det perfekt men man bara kunde skriva arabiska men om man läste sms som någon annan har skickat så blir det bara bokstäver som inte hänger ihop. Hur ska jag göra ska jag flasha i arabisk fireware ? Hans android version är 2.3.5. i så fall kan ni hjälpa mig om hur man gör och var jag laddar ner firewire.
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Funkar det inte att bara ladda ner t.ex Go SMS? Annaras kan du kolla här, där kan det nog finnas.
     
  3. Alidroid

    Alidroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det med sms var exempel annars så bokstävarna inte sammanhängande i internet också och så om fireware det fanns många fireware vilken av dem är den som medföljer arabiska och jag behöver också guide till hur man flashar. jag undrar kommer man kunna skriva svenska också om man flashar den?
     
  4. Alidroid

    Alidroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har kört "exe" men efter ett tag så tapade den driverutin och nu då visar den programmet error och i telefonen så är det bara HTC på skärmen jag tog ut usb och då stod det test med android figurer längst ned. vad ska jag göra????
     
  5. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Har telefonen root/upplåst bootloader?