"Läsa ut" knapptryckningar från en app

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av xion92, 4 maj 2018.

  1. xion92

    xion92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå där!
    Vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråd, men eftersom att anledningen till problemet är att jag vill automatisera så lägger jag den i denna kategori, stämmer det inte får admin ta bort/ flytta tråden

    Jag har en soundbar, Samsung HW-K950. Som har en väldigt dum konstruktion när det gäller ingångsval. Man togglar mellan ingångarna, en efter en.
    På appen till soundbaren däremot, där kan man minsann välja ingång direkt!
    Jag har också en Harmony hub, denna vill jag kunna styra soundbaren med. Men det fungerar otroligt dåligt och ingången blir fel varje gång! Den kan endast styras via ir i harmony, inte wifi.

    Home assistant finns, där tänkte jag försöka få till: när harmonyn startar en aktivitet -> ändra ingång på soundbaren genom exempelvis en webadress.

    NU, till frågan!
    Kan jag läsa ut "knapptryckningar" från en app i telefonen och få fram någon sorts webadress? Typ http://ip.pa.soundbar/source/aux
    Har fått tips om wireshark, men fattar nada där!

    Är inte HELT borta när det gäller android och pc, men här hittar jag inte ens var jag ska börja!

    Hoppas någon kan pusha mig i rätt riktning, eller kanske till och med hjälpa mig hela vägen!
    Tack på förhand!