Låg samtalsvolym med peltor

Diskussion i 'OnePlus 9 Pro' startad av Night, 18 maj 2021.

  1. Night

    Night Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är maskinförare till vardags, och använder Peltor WS Alert XP, för samtal under arbetet. Men ända sen jag köpt denna telefon har alla samtal med detta headset haft väldigt låg volym. Max uppskruvat på telefon och på hörlurarna, spelar ingen roll.
    Jag ledsnade rejält idag och testade lite inställningar, och det visar sig att trots att jag höjer och säker volymen på telefonen så blir det ingen förändring av volymnivån i lurarna, dock när jag spelar upp övrigt ljud i lurarna, exempelvis ljudbok så är volymen bra, och går att justera.

    Har även en Plantronics Voyager 5200 som funkar bra, dom går att ställa volymen på i telefonen.

    Fråga, har någon fler än jag upplevt samma problem med peltorkåpor? Eller är det någon som har några andra teorier eller tips vår vad som orsakar detta?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa aktivera utvecklarinställningarna på telefonen och se sedan om du kan hitta en inställning för "absolut volym" under delen som avser Bluetooth. Aktivera eller inaktivera detta och se om det gör någon skillnad.
     
  3. Night

    Night Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det har jag provat, har provat det mesta av bluetooth-alternativen på telefonen nu. Jag har nu också testat med ett par likadana headset med samma volymproblem även då. Kan konstatera med det att problemet mest troligt sitter i telefon, någon form av kompabilitetsproblem. Ska göra en felanmälan till OnePlus så får vi se vad dom svarar.