Låg volym på vänster högtalare

Diskussion i 'ASUS' startad av Drakenhielm, 23 dec 2011.

  1. Drakenhielm

    Drakenhielm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har läst lite om att folk hade problem med obalanserade högtalare när plattan släpptes. Man påstod att det var ett mjukvaru fel och asus skulle fixa det i en uppdatering. Jag köpte min transformer för bara några dagar sedan och det första jag märker är att volymen på vänster högtalare är mycket lägre än den högra. Har fixen redan kommit eller väntar vi fortfarande på den? Vill inte att min ska vara defekt...
     
  2. Trulle

    Trulle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min platta sedan den kom ut och vänstra högtalaren har aldrig spelat lika högt som den högra :(

    Värt att nämna är att jag har senaste uppdateringen. God jul!
     
  3. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    inget som hört något mer om detta ??? köpte min igår och min vänstra högtalare är betydligt lägre volym i.. :(
     
  4. Dec

    Dec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sök lite på XDA, det finns guider för detta :)

    Dock verkar det vara ganska komplicerat.
     
  5. zippo145

    zippo145 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag köpte min för ungefär två vekor sen och den har också alltid låtit lägra på vänster högtalare -.- lite irriterande när man tittar på film annars så bryr det mig ine så mycket
     
  6. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har detta problem med mina hörlurar, eller vissa av dom, inget ljud alls på vänstra luen. har testat olika lurar och har även dubbelkollat lurarna i andra mp3 spelare, dom funkar... :-(
     
  7. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Lol... det är FORTFARANDE obalanserad volym med ICS. Men det märkligaste är att om man vänder plattan så att man har baksidan mot sig och lyssnar så är ljudet i balans... jag menar... man lyssnar väl på musik när man har plattan rättvänd mot sig?? Jag säger designfel.

    Samt att ljudet är mycket svagare under ICS än det var under HC...
     
  8. Dec

    Dec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  9. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det där förutsätter root. Alla vill inte roota.

    Sen så undrar man vilka prioriteringar Asus har egentligen? Borde dom inte vara ruskigt medvetna om deras egna designfel vid detta laget? Det går ju tydligen att på mjukvaruväg kompensera för ett uppenbart designfel?

    Ljudet var obalanserat under HC. Ljudet är FORTFARANDE obalanserat under ICS?
     
  10. Dec

    Dec Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det varierar från platta till platta. Man har hört att det inte bara är mjukvaru fel utan hårdvaran sitter inte rätt till eller har helt enkelt dåliga högtalare installerade etc. Min platta låter mer i vänstra högtalaren än den högra t.ex.

    Påstår heller inte att alla ska roota. Ger bara ett svar på en fråga som andra inte verkar ha svar på. Så var så god, här får du(ni) ett svar.

    Annars får man helt enkelt söka lite till på XDA eller google, finns säkerligen andra lösningar som inte relaterar till root, dock så lär man öppna maskinen istället. Inte mycket man kan göra om ASUS inte vill eller kan ge oss en bra lösning på detta problem.