Det var...inte helt goda nyheter om Samsung lägger ned att köra servicen internt. Så fort service läggs ut på entreprenad tenderar det att gå käpprätt åt pipsvängen.
De brukar sedan byta mellan dessa servicebolag rätt regelbundet, eftersom det aldrig fungerar bra (inte sällan för att de har så små marginaler/den med lägst pris vinner upphandlingen), så det blir en ständigt roterande karusell med följden att rutiner osv. aldrig blir riktigt inarbetade, slarv uppstår etc. till kundens förtret.
Vet inte hur många gånger man sett det här upprepas med följden att det uppstår mängder med badwill.
Om man vill ta ett exempel på vad som händer när de lägger ut sådant som skall skötas internt på enterprenad, så kan man ju snegla på Samsung Upgrade+-tråden:
Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad. De har inte fått ordning på denna tjänst sedan den lanserades 2019, då högra handen inte vet vad vänstra handen gör, samtidigt som de mycket riktigt roterar mellan olika logistikbolag.
Click to expand...