Problem: Lagg i Jellybean

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Kikoelz, 14 aug 2012.

1. saftmaskin

saftmaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Jag har också märkt att om man stänger ner ett App och direkt börjar swipa hemskärmar så laggar det lite, så man får vänta 0.5 sekunder innan man gör det.

Men att skapa en tråd om detta känns lite overkill. Android är Android och kommer troligtvis aldrig bli som iOS, dvs flyt överallt.

Jellybean flyter väldigt bra och om man klagar man på det micromicro-lagget som återstår så ... får man nog köpa en iOS eller Windows Phone enhet som alltid flyter, men samtidigt har mycket begränsad funktionalitet.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Fast letar man kan man nog hitta sätt att få lite lagg även på ios och wp7.

Visst kan det bli bättre, speciellt i många appar, men det är ju ändå bra att det aktivt förbättras. JB var ju ett stort steg i rätt riktning.

3. Kikoelz

Kikoelz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 +

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 +
    Platta:
    Ipad Pro
    Anledningen till att jag startade tråden var att jag ville få reda på ifall det var fler än jag som upplevde detta. Och jag var tydligen inte ensam angående detta, men samtidigt så finns det bevisligen dem som inte upplever något lagg. Och är det för att dom är mindre känsliga för lagg, eller att dem verkligen inte upplever något lagg överhuvudtaget, och hur kommer det sig då att vissa gör det?

Last edited: 19 aug 2012
  4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nyckelordet är nog "upplever" här och hur mycket man anstränger sig för att leta lagg. Tex, många sitter nog inte och skyndar sig med att swipa mellan hemskärmarna efter att ha tryckt på home knappen för att få uppleva några överhoppade frames. Och så länge det inte orsakar att det tar längre tid så tänker nog inte så många på det heller när det händer.

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 285
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    WP är inte heller helt laggfritt nej. Men det är mycker mer sällsynt och det är inte lika lätt att själv framkalla. Men ibland händer det bara. Men istället för att hacka så möts man då ofta istället av en "loading" skärm och inget hack uppstår vid laddning av app så det upplevs inte lika störande på något sätt.

Nu kör jag Nokia N9 med MeeGo som också är Linux baserat som Android. Det flyter på ungefär likvärdigt som JB. Väldigt smooth i launchern och original appar. Det som kan hacka och ha sig är som oftast 3'e parts appar som inte är kodade ordentligt. Detta gäller även WP. Appar som är dåligare kodade kan hacka en hel del i scrollningen.

iOS har jag ingen direkt åsikt om för jag har inte använt det tillräckligt mycket. Men det flyter på bra vad jag har märkt. Om man inte lägger in nyaste iOS på en iPhone 3 för då verkar de bli laggiga som fan faktiskt.

Inget system är helt laggfritt och kommer nog aldrig att kunna bli det heller. Men idag är alla system så pass laggfria i min mening så att det lilla som är kvar är inget att störa sig på. Speciellt inte om man måste framtvinga det för att märka av det.