Lagg med Google kalender

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av petcar, 7 aug 2018.

  1. petcar

    petcar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har ett lagg i min telefon , speciellt när jag trycker på hemknappen så "fryser" skärmen / ikonerna en kort stund.
    Har efter mycket om och men med fabriksåterställning osv. kommit på att om jag tar bort Google kalender som widget på min hemskärm så försvinner lagget , installerar jag Google kalender som widget igen så återkommer det.
    Något som har något liknande eller tips på åtgärd för jag vill ju ha kalendern som widget.

    Mvh Peter
     
  2. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    328
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag har många år använt Chronus som väder/klock/kalenderapp. Enligt mig den snyggaste och bästa.
     
    petcar gillar detta.
  3. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Inbyggda kalendern använder väl också gcal, funkar de widgetarna som de ska?
     
    petcar gillar detta.
  4. petcar

    petcar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har provat den inbyggda kalendern lite nu och den verkar fungera som den skall. Skumt att det laggar med Googles kalender. Får prova under kvällen och se.
    Mvh Peter
     
  5. petcar

    petcar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Den inbyggda kalendern fungerar fint. Installarerade Google kalender igen på hemskärmen och lagget är tillbaka direkt. Avinstallerar Google kalender och den fungerar fint igen.
    Skumt , jag har haft telefonen sedan den släpptes i Mars och alltid haft Google kalender och det har fungerat bra. Problemen började för typ en månad sedan.
    För skojs skull så testade jag min S8 som ligger där hemma. Det blir faktiskt samma fel på den som på min S9+

    Mvh Peter