Problem: Laggar i spel och microSD kort blev stekt i mobilen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Robelo2, 3 feb 2015.

  1. Robelo2

    Robelo2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Min mobil har fungerat i nästan 1 år utan några problem. Problemen började tills för några dagar sedan då det plötsligt började lagga enormt i spel. När jag kör spelen offline laggar det nästan ingenting. Jag och mina polare kan sitta på samma nätverk, men det laggar bara för mig. Mobilen hittar inte SD kortet längre, men när jag stoppade in i den gamla så fanns den där, men formaterad! Jag har läst om dessa problem just Samsung S3 har.

    http://androidforums.com/threads/samsung-galaxy-s3-kills-sd-cards.654417/page-10

    http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/190074-sd-card-fried-new-galaxy-s3.html

    http://forums.androidcentral.com/sa...ng-galaxy-s3-samsung-s-insane-response-4.html

    Min kompis som också har en S3 upplever inga av dessa problem alls. Det konstiga är att det fungerade så bra för mig förut, men efter några timmars spel så blev den som den är nu.

    Vad jag testat göra:

    - Fabrikståterställt
    - Gjort ett speedtest, fick svarstid 30ms/ 32mb ner/34mb upp.
    - Startat om telefonen x antal gånger
    - Stängt av energisparläge
    - Stängt av fönsteranimationer och andra animationer

    Video på mitt lagg:

    Det laggar bra mycket värre ibland och då blir det helt enkelt ospelbart. När jag bara spelar med 1 person, verkar det lagga mindre än när jag kör med fler spelare. Offline är det som sagt nästan helt laggfritt. Jag har kvar garanti, men tänkte om detta är något som kan fixas på egen hand?

    Hjälp uppskattas!

    Tack på förhand.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    laggar det utan sdkortet i?
    sdkort är djävulens uppfinning i mobiler och borde bannlysas.
     
  3. Robelo2

    Robelo2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Det laggar med som utan sdkort..
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kommer inte ihåg om det fanns en del S3 som lider av samma problem som note 2 med dåliga minnen... min note 2 hade iaf det problemet och började toklagga från ingenstans.. en dag låste den sig och gick aldrig mer att starta. lämnade in den och fick ett nytt moderkort. självklart gratis då det är ett fabrikationsfel. Ta backup på allt du vill spara nu för säkerhets skull.
     
  5. Robelo2

    Robelo2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Det finns som inget jag vill spara. Det jag hade fanns på micro-SD som nu är raderat. Ångrar verkligen att jag köpte denna mobil när jag kunde siktat på kvalite.