laggar in D-HD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mozze, 3 november 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

inställningar-plats-ticka av "andvänd GPS sateliter" ,markera "andvänd trådlösa nätverk" (plats fastställs av Wi.Fi och/eller mobila nätverk)

2. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

OK, gjort! Vad som händer nu är alltså att min telefon inte tar emot signaler från GPS-satelliter om jag inte begär det via trådlöst nätverk?

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om ni vill frigöra minne finns den fina funktionen "Starta om"

4. Shire

Shire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min flyter iallafall på som smör i solsken efter några timmars användande och mycket startande av olika program. Hade en uppdatering på ~29mb (?) men inget mer.

5. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wooot?!? :neutral:

6. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nope vad som händer är att den faställer var den är genom att mäta styrkan från ett par telefonmaster och får då en träffsäkerhet på 50-500m vanligtvis Eller så bestämmer den läget genom att veta var en wifi källas adress är (om du är uppkopplad på den wi-fi källan)
    GPS sateliter andvänder den sig inte alls av om du inte säger till den. GPS sateliter kan bara andvändas utomhus eller i en bil eller annat (man bör då ha telefonen nära ett fönster då signalen inte har problem genom glas men bromsas av metall . Med GPS sateliter blir träffsekerheten nu för tiden runt 5m med ett par sateliter i sikte även om den ibland sticker iväg typ 20m

7. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja visst frigör dom minne, men det är minne som inte behövs av systemet just då. som sagt innan så sköter operativsystemet detta på egen hand :)

8. tb`n

tb`n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplevde min som väldigt seg i början. Det kan ha berott på att den i bakgrunden synkroniserade data från Google, Facebook, Exchange, Twitter - och försökte se vilka namn som passade ihop.

En annan teori är att apparna första gången behöver kompileras av Android 2.2's JIT-compiler för att få upp hastigheten.

Det tredje är att jag efter några timmar sökte efter uppdatering - och jo, en sådan fanns ju, så jag körde in den med. Kan hända att den löste problemet.

HTC Sense var inte så upphetsande tycker jag - fast LauncherPro fungerar finemang den med och ger en mer "Vanilla Android"-look.

/T

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast nej. Det är inte viktigt att ticka ur GPS:en. Inte om du menar det jag tror i vilket fall.

Den inställningen ger bara telefonens appar möjlighet att använda GPS:en när en app behöver det. Den ligger alltså inte och drar på något vis i bakgrunden.

10. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stemmer vel ganske greit. Mener å ha lest på XDA for en stund siden (husker ikke heeelt hvor..) at gps'en ikke går på dersom det ikke er bruk for den. Og det ser man også på statusbaren. Den er ikke aktiv om ikke noen applikasjon har bruk for den. I tillegg er det greit å ha den på, da applikasjoner ikke har lov til å starte gps'en internt.. Om ikke jeg husker helt feil.

11. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

+1 på det...

OnT: Enda gången min DHD laggar är inom 10 sek från omstart pga all synk som pågår. Generellt måste detta vara den mest laggfria luren därute, för det flyter som satan.

12. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag upplevde också lagg när jag startade mobilen första gången, men kom på att den laddade ner alla apps jag köpt genom market på min förra mobil vilka vissa sparades till SD-kort. Det blev likadant när jag synkade mina playlists från spotify. Så när SD-kortet får jobba hårt så segar telefonen ihop rätt bra.

Jag kör med det medföljande 8gb class 4 kortet för närvarande.