GPS:en är ju helt kass på min telefon och igår vägrade den att leta efter satelliter om jag inte stängde av och satte på "använd satellit" i inställningarna.
Jag har också testa alla möjliga tips, tex de från XDA, men inget hjälper. Det kan hjälpa en liten stund, men sen blir GPSen helt värdelös igen.
Så imorse gjorde jag fabriksåterställning. GPSen verkar blivit lite bättre, men jag har inte testat den på allvar utomhus än.
Dock har jag fått ett problem som jag inte hade tidigare,... den ökända laggingen! 
Nu fattar jag vad alla pratar om. Skärmen kan bli helt svart för en lång stund (10-30 sekunder) när man använder olika program. När man återgår från viloläge så kan det ta 10-20 sekunder eller till och med mer innan man ser något på skärmen osv....
Hur kan laggingen komma efter att jag gjort fabriksåterställning? Jag kunde inte låta bli att kolla ifall nått i egenskaperna ändrats (firmware, buildversion och allt vad det heter), men allt var samma som innan (såklart).
Hur som helst, alla som skriver att olika personer reagerar olika, och att vissa kanske accepterar laggingen, så kan jag säga att den här typen av lagging kan ingen acceptera! Man tror ju att telefonen är helt död!
En annan sak jag märkte var att det tog superlång tid att ladda batteriet. Jag hade ca 85% batteri kvar, och satte den på toppladdning. Det tog runt 50 minuter att ladda upp till 100% och då hade jag telefonen avstängd. Förhoppningsvis har jag fått mer batterikapacitet nu därmed, för batterikapaciteten har ju också varit kass.
Men, ifall GPSen är fortsatt dålig och den här laggingen håller i sig så kommer jag reklamera telefonen, såvida det inte visar sig att batteriet nu klarar 5 dagar i full drift, då behöver jag nog telefonen trots allt
.
Last edited: 3 augusti 2010