Lågt notifikations ljud?

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Chibikejtti, 28 dec 2011.

  1. Chibikejtti

    Chibikejtti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mig nu i julas en Samsung Gio och hittills har den fungerat väldigt bra. Dock ville jag ändra mitt notifikations ljud till något som mer passade mig. Efter mycket krångel fick jag den till att byta till det jag ville. Mitt problem nu är att ljudet är väldigt lågt när jag t.ex får ett sms. Mp3:n jag använde är inte alls lika låg och spelar jag upp det i musikspelaren så är det bra ljud, det är bara när den används som notifikations signal som ljudet blir mycket lägre.
    Vet någon hur jag kan fixa detta problem?
     
  2. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Använder du originalprogrammet för SMS eller har du installerat en app för det? I så fall kan det finnas inställningar i den appen.
     
  3. Chibikejtti

    Chibikejtti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har laddat ner Handcent SMS, har kollat runt bland inställningarna men hittar bara hur jag ändra signalen, ingenting om volymen...
     
  4. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Har du kollat under inställningar och ljud? Där finns separata inställningar för larm, media, notifieringar m.m.?

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
     
  5. Chibikejtti

    Chibikejtti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varit inne och kollat där med. Det står att det är på högsta men är fortfarande lika lågt. Provade med en annan mp3 men samma sak hände, normal volym när jag öppnar den i musikspelaren men väldigt låg som sms signal.
     
  6. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Skumt. Jag kan ändra ljud under Inställningar/ljud/volym. Men för att ändra måste man ha ljud på, vid ljudlöst kan man inte justera nivåerna. Men om nu staplarna är på max och det ändå inte blir högre så är det märkligt. Blir det någon skillnad ifall du provar minska på nivåerna? Inte för att det löser ditt problem, men då får vi reda på ifall det händer någonting alls med ljudet. :)
     
  7. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det ÄR signalen du skall ändra på och inte volymen. För ändrar du volymen så är det bara ljudet i spel och musik du ändrar på. Sms-ljudet hör ihop med vilken signalstyrka du har.