Nu vet jag inte om Phone House har ljugit mig rakt upp i ansiktet eller om det är jag som är lite trög.
Det hela började med att jag fick problemet med damm innanför skärmen och valde då att lämna in mobilen till Phone House som sedan efter två veckor skickade den vidare. Och efter ytterligare åtta dagar så anlände den till Anovos verkstad där den senare låg i ytterligare 19 dagar innan de skickade den tillbaka till butiken som då fick den den 22, alltså nu i torsdags.
Under denna tid så har jag ringt som en galning till Phone House och undrat varför inget händer. Vägrade själv ringa anovo pga det kostar 20 spänn och tänker inte skänka dessa troll en krona.
Jag var in till butiken förra veckan för att höra om jag kunde reklamera varan pga lång servicetid men de sa nej utan de måste höra med HTC för vad det har för policy om servicetiden. Butikschefen ringde upp mig nån dag senare och sa att HTC har sex veckor och sedan så kan man reklamera varan. (ska tillägga att jag var tvungen att först ringa upp han för att påminna honom om att ringa HTC efter som han "glömde" att ringa upp mig på bestämd tid)
Telefonen kom nu i torsdags till butiken efter fem veckor och sex dagar men jag själv kunde inte hämta ut den just den dagen pga jobbet så jag hämtade den i fredags.
Nöjd som jag var så åkte jag hem med telefonen och upptäcker att det är något som inte stämmer, vibratorn är heldöd och jag kan ju inte direkt spela förvånad med tanke på att det är Anovo som utfört reparationen.
Åkte in igår (lördag) till butiken och påpekade detta och drog återigen upp vad jag läst om vad som enligt konsumentverket anser som skälig servicetid (fyra veckor) men jag själv visste att det kanske är dumt att dra upp ett garantiärende som redan är avslutat och ångrar att jag inte gick hårdare fram från första början.
Och väl där inne så utspelar sig samma gamla visa: Att det är butikschefen som har hand om sånt och att det är hans beslut ifall jag vill gå vidare med reklamation vilket är förståeligt men att han inte skulle jobba fören på måndag.
Så nu vill jag ha eran hjälp och tips.
Hur ska jag hantera detta? Vill helst inte vara utan telefonen ett par veckor till. Och jag har sökt och sökt men hittar inget som kan bevisa att HTC har just sex veckor som tak på reptid, men jag har mailat deras support och frågat alldeles nyss men jag får nog ändå inget svar fören på måndag.
Last edited: 25 sept 2011