Problem: Lång servicetid och nya problem skapade av Anovo

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Dzadd, 25 sept 2011.

  1. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Haha, förnekelse in i det sista! :D Roligt värre. Nåja. Skitsnack är det och detta vet HTC garanterat.
     
  2. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ännu en med damm under skärmen, trodde jag var ensam!
     
  3. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fattar inte hur dom fortfarande kan förneka detta problemet, och varenda jävel kan ju knappast vara "oaktsamma" med den. Vad ska man göra, vira in den i gladback och låsa in den i ett rum med övertryck eller nåt då eller?
     
  4. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    The Phonehouse borde kunna göra en reklamation pga. Lång service tid. Jobbar själv som säljare och vid detta laget borde dom ha gjort detta.

    Nu vet jag att anovo har sjuk kö på HTC sedan håller dom kanske inte världens bästa tänk gällande kundvård(min lur t.ex. kom tillbaka med pixelfel efter skärmbyte, gammal firmware trots"uppdaterad mjukvara")

    Gå in i butiken och kolla om dom kan dra vidare ditt ärende till Phonehouse centralt.
    Dom hjälper dig säkert med detta då det är inte så jäkla roligt att stå med en mindre nöjd kund för att anovo inte sköter sitt jobb.

    Mvh/Peter
     
  5. gnoxy84

    gnoxy84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis kontaktat både konsumentverket och htc. Har inte damm bakom min display men har inte sett min telefon på ungefär 3 månader. Låg först hos Anovo, fick tillbaka den med nya(?) problem, skickades tillbaka till Anovo under protest, fick kostnadsförslag och erbjudande om skrotning, jag klagade, skickades till deltaservice och jag hör ingenting på 2 månader. Får ser hur det går! Har inte sett min telefon sen i juni. Saknar den :( Sitter med en sketen Iphone 3gs!
     
  6. Dzadd

    Dzadd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Synd att du har hamnat i ett sånt tråkigt läge, känns jobbigt att köpa en telefon för flera tusen när man inte kan använda den på några veckor eller i vårat fall månad/månader. Och angående Anovos "funktionstest" så skulle jag vilja veta hur det går till. Startar dom bara telefonen och sen stänger av den? Tycker en sak som att en icke fungerande vibrator som i mitt fall borde märkas ganska snabbt att den inte fungerar, eller fuskar dom bara i testet då och då och bara skickar iväg telefonen utan någon som helst koll?

    Och en liten uppdatering igen från mitt håll:
    Lämnade in telefonen den 26 och Anovo fick den till verkstan den 30 (fredags) och än har det inte hänt något därifrån. Max två veckor vart jag lovad av The Phone House för backrep så de har tills på fredag på sig.
     
  7. Dzadd

    Dzadd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu är det dags. Telefonen är fixad och kom till butiken idag så jag ska hämta den i morgon.

    Detta är vad de har gjort:

    Nytt serviceärende 2011-09-26
    Lämnat butik 2011-09-27
    Verkstad: Mottaget 2011-09-30
    Verkstad: Avslutad 2011-10-06
    Verkstad: Lämnat verkstad 2011-10-07
    Klar i butik 2011-10-11

    Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara.
    Din produkt har genomgått ett funktionstest.
     
  8. morde

    morde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att det inte finns någon kedja som är nöjd med Anovo. Problemet är att tillverkarna(htc/SE m.m) har ett avtal med dom att ta hand om alla service ärenden och butikerna har inget annat val än att skicka dom dit.

    Jag tyvärr haft kontakt med anovo som återförsäljare och det kan ta 5-7dagar innan dom registrerar produkten hos sig från att dom fått den. Enkelt att kolla upp om man skickar företagspacket via posten.

    Som återförsäljare blir man inte bra bemött heller då dom vet att dom kan hitta på vilken skit dom vill och att det är butikerna som får stå för kostnaderna.
     
  9. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Visst finns det val. EG använder sig tex av Delta Service för de flesta mobilärenden, vet inte hur det är med just HTC då jag inte lämnat in någon sådan men alla övriga mobiler går till delta (bortsett från äpplet som ska skickas till telia, telenor osv.). Så alternativen finns men Anovo är absolut störst.
     
  10. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    • Komplett: Anovo
    • Katshing: Anovo
    • Halebop: Deltaservice (Anovo om du har iPhone och ev. HTC)
    • Expert: ”Princip uteslutande Anovo
    • Siba: Anovo
    • Tele2: Anovo (Brightpoint om du har iPhone och Samsung om du har Samsung)
    • CDON: Deltaservice
    • Elgiganten: Anovo och Deltaservice (Vilken verkstad den skickas till beror på modell, typ av fel och var i Sverige det gäller.)
    • NetOnNet: Deltaservice (CR-service) för de andra märkena (Skickar endast Motorola till Anovo)
    • Teknikmagasinet: Anovo och Deltaservice.
    • Webhallen: Anovo
    (Jag väntar fortfarande på svar från Dustin Home)
     
    n_sandstrom, LRI, robot och 1 annan gillar detta.
  11. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

  12. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Tack! Har någon erfarenhet av Deltaservice?
     
  13. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Enligt en kille som jobbar i branshen så ska dom vara bra och snabb. Men kan det verkligen bli sämre än Anovo? :D
     
  14. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Delta Service har gott rykte och verkar mer måna om att göra ett bra jobb, dock så skall det väl sägas att det är sällan som verkstäder o.dyl får bra rykte då man inte går runt och berättar hur bra servicen på telefonen var, skulle däremot något krångla så...
    Tror dock att problemet ligger lite i att Anovo är störst och egentligen inte har några konkurrenter (delta är mycket mindre), lite som infocare när det gäller datorer. Dock så har jag personligen bara gott att säga om infocare (men deras rykte är sådär).
     
  15. Dzadd

    Dzadd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu är iaf min mobil hämtad och som kompensation så fick jag ett silikonskal... Visst hade man hoppats på mer med tanke på att jag varit utan mobilen i över 8 veckor totalt plus de gånger jag åkt till Skellefteå och tillbaka till Boliden för att hämta och lämna, enkel väg är 3 mil.

    Men nu verkar den iaf vara fixad och vi får väll hoppas att det förblir så.
    Förutom ett misstag från The Phone House att "glömma" i nästan två veckor att skicka mobilen från butik till verkstad så tar Anovo priset i inkompetens med anledning av lång tid för service och stor brist i deras så kallade "funktionstest".
     
  16. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro


    • HTC skickas också till ANOVO
     
  17. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Då fick jag felaktiga uppgifter från NetOnNet, vilket inte skulle förvåna mig. :)
     
  18. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har ungefär 4 års erfarenhet av dem, och det är nästan helt uteslutande mycket goda erfarenheter.

    Till Deltaservice kan man som ÅF ringa direkt till teknikern och få prata om man har problem eller om en service drar ut på tiden. Hos Anovo kommer man till en idiot på KTJ som endast har som uppdrag att uppehålla dig och slösa din tid.

    Deltaservice har extremt låg backrepsfrekvens, Anovo har extremt hög.

    Som jag förstått det tar Deltaservice inte emot fler ÅF då de vill hålla en hög servicegrad mot alla parter och det är vi och våra kunder hemskt glada över!

    Det handlar ju mycket om avtalen mot verkstaden också, vet att Anovo lovar extremt mycket vid upphandlingar mot kedjorna eftersom det är enorma pengar det rör sig när stora handlare som exempelvis SIBA, Felgiganten och Webhallen ska upphandla sin telefonservice. Anovo har ofta fri återskick vid vattenskada och yttre åverkan och så vidare, givetvis måste dessa pengar tas någonstans ifrån och det är ju då självklart servicen som blir lidande.
     
  19. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    kan med egen erfarenhet säga att cdon skickat min gammla desire till delta service, delta service bytte mainboard på den på en vecka :D och anovo gjorde det på 4 veckor...
     
  20. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Hade inne min på lagning, dock skickades min lur till nån firma i skåne? istället för anovo pga deras dåliga servicetider.

    Nu när jag fått tillbaka den efter 3½ vecka så fungerar inte vibratiorn, så att skriva sms och få "durr" responce funkar inte :(

    jävla skit. Blir så trött när det inte funkar!