Problem: Lång servicetid och nya problem skapade av Anovo

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Dzadd, 25 sept 2011.

  1. Dzadd

    Dzadd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant om Dokument inifrån kunde göra en dokumentär om Anovo och deras så kallade service med tonvis med backreparationer eller dåligt utförda lagningar. Söker man anovo på google så för man en känsla av att det är ett scamföretag bara ute för att jävlas, och jag är förvånad över att ingen högre makt har slagit näven i bordet och utrett varför så många är så missnöjda, känns nästan som att många ignorerar problemet och även återförsäljarna själva säger att de är missnöjda och att det då tyvärr oftast är dom så får ta all skit.

    Även om jobbet blir gjort till slut som i mitt fall så känns det som att det borde gått lite smidigare och snabbare.
     
  2. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Telefonen inlämnad igen efter 1dag upptäckte att vibratiorn ej fungerade. Dock gjorde min handlare en riktig braggd då de lånade ut en ny sensation till mig undertiden.

    suck palla sånt här krångel
     
  3. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Oj! Måste varit en liten handlare :)
     
  4. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Anovo är djävulens reparations bolag

    Sent from my awesome X8 using Tapatalk
     
  5. planis83

    planis83 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Min telefon är på väg tillbaka nu (igen!), får en utbytesenhet (retailpack).. Kommer troligen byta till en Ifån 4S

    Var lite öätt sugen på en Galaxy Nexus men eftersom LTE-versionen inte kommer till mellanmjölkens land så kändes det inte lika motiverat längre.
     
  6. Jejje

    Jejje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vill bara tipsa om Fairshopping.se

    In å klaga. Då brukar det ta skruv efter ett litet tag. Som tidigare sagt så är dålig publicitet någon som brukar få fart på dom.
     
  7. Luccifer

    Luccifer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nån som vet vart Mediamarkt skickar trasiga telefoner?
     
  8. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    MM i Göteborg skickar till Anovo...
     
  9. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är tämligen övertygad om att det är tillverkaren som styr vart enheterna skickas, iaf under garantitiden. Alltså spelar det ingen roll var man köper den.

    (Jag har jobbat på A Novo för drygt 10 år sedan o är ganska insatt i service/eftermarknad)
     
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Det stämmer inte. Kanske gällde för eoner sedan (som 10 år faktiskt är i denna branschen) men inte längre.

    Tillverkaren har ofta flera verkstäder som är behöriga, men vem ÅF sen använder är valfritt. Anovo är ju stora och kan erbjuda kedjorna fri frakt och andra kostnadsmässiga fördelar kontra de små verkstäderna, men tar igen detta på att strunta i att laga produkterna ordentligt. Snålkedjor som MM och Felgiganten skickar givetvis till verkstäder som erbjuder den billigaste servicen, inte den bästa.

    Exempelvis har Samsung 3 anlitade verkstäder i Sverige: Anovo, Deltaservice och Mobilbyrån.
     
  11. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    I Göteborg så använder sig EG nästan uteslutande av Delta som jag har förstått det och Delta har jag bara positivt att säga om.

    Har dock svårt att se hur det är kedjorna som är snåla när det är vi konsumenter som pressar ner priser genom att jaga billigast pris (en krona billigare på NoN, jag åker dit!). Då blir det naturligt att kostnader måste kapas...
    Vill man ha bra service (åtminstone skenbart, för i ärlighetens namn så är det ingen massiv skillnad när det gäller telefoner. Ljud och bild däremot...) så får man betala, det är ett val vi gör som konsumenter..
     
  12. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha, där ser man.
    Tack!
     
  13. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    blir nog snart min tur att tampas med anovo....trodde att jag klarat mig undan...men idag har jag upptäckt damm under displayen,väldigt lite iof....men det lär ju inte ska minska...+ att powerknappen börjat strula med bla screenshots som följd....:P jag som va såå nöjd...:P
     
  14. Mirai

    Mirai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har man en gång jobbet inom Anovo.. Vill man inte tillbaka.Du blir behandlad som en kinesisk slavdrivare som ska göra så många enheter som möjligt på så kort tid som möjligt.Lönen är därefter med..Service? Huh ? Finns inte..

    Nu jobbade inte jag inom telefonkategorin. Men jag skulle inte bli förvånad om det är samma motto där.. Företaget i sig.( cheferna ) Är inget att hurra över.. Men arbetarna ( liksom jag ) stog för service och kvalite..Tyvärr är inte detta ett krav. Utan som jag skrev däruppe.. ju fler enheter du gör.. på kortast möjliga tid.. Värdelöst.
     
  15. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Äntligen någon som förstår ;)
    Snart är det bara webbshoppar kvar, och då kan ju snåljåparna försöka klämma på telefonen innan de köper den.
     
  16. siefman

    siefman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Denna okunskap kan man skratta sig gul och blå åt. Deltaservice mfl har länge skickat lurar till anovo, då dem inte får utföra alla reparationer.. Ganska kul att läsa om alla som påstår att det är bättre service där..
     
  17. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det svårt att få ekonomi inom eftermarknad numera. Speciellt på produkter som inte kostar mkt i inköp och det blir inte enklare när det är konsumenter som är kunden...
     
  18. Ponisch

    Ponisch Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har för mig att jag läst om detta tidigare men kollar för att vara säker:
    Är det fler än jag som har damm under displayen?

    Ser nästan ut som att det blivit "blåst" in under displayen medans det yttre glaset varit på plats, dessutom har det varit såhär enda sen jag köpte den helt ny ifrån Halebop (i början utav Augusti om jag inte minns fel)...

    [​IMG]

    Jag tackar höstmörkret och brist på bättre ljus för den kassa bilden, orkar inte fippla till något stabilt till kameran så f/2.8 får duga.
     
  19. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Vet någon mer specifikt vad som gäller för HTC Sensation hos Elgiganten?
     
  20. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Telefon på telenor.se 11/3 och fick den den 29/3 upptäcker fel på den under första ladningen och lämnar in den den 1/4. sedan des har jag fått 4 lurar utbyta, med samma fel och ibland mer fel än vid inlämnandet. efter 6 månader så byts luren ut till en nyre modell med 3D någon hjälp av Telenor kunde jag inte räkna med, de ville jag skulle ringa LG. jag hävdade att jag inte köpt telefon av LG utan av Telenor.se... av ca 180 dagar så var jag utan lur i ca 120 dagar. Tillslut fick jag kontakt av en på LG som tyckte att jag behandlats illa av telenor och skickade mig en ny optimus 2x att ha i reserv. ETT stort hurra till LG Electronics. Och den krånglade inte :-) jag tror att de lurar som telenor fick tag i när o2x släptes så fick dom tag i ett dåligt parti lurar... vad vet jag.
    Vad hände med 3D:n tja, jag ville inte ha mer med Telenor att göra, så jag sålde den på tradera. En tjej i Lycksele köpte och satte in pengar kontant... Jag bokade frakt via DHL och skickade luren. knappt en vecka senare ringer tjejej och är arg..... Lådan är tom. någon på DHL har tagit telefonen och sen tejpat ihop lådan igen med annan tejp....
    DHLs policy är att ersätta varor med 500kr Kg, och jag beställde 2 kilos frakt. vilket ger tjejen 1000kr tillbaka... eftersom jag inte kan bevisa att lådan verkligen var tom när den kom fram, och hon inte kan bevisa att jag lagt i den från början gör att vi delar på mellanskilnaden... så vi är halvnöjda båda två. summa sumarium är då att den lur jag har från Telenor.se är nu uppe i 7000kr.... (Har löst bort den från abb) jag skall aldrig mer anlite Telenor, när bindningestiden går ut. Och inte iheller DHL:s tjänster då de har anställda som vitjar försändelserna... varför fick jag 4 lurar utbytta, jo för att Telenor vägrade att häva köpet på luren....