Fråga: Långsam att hitta minneskortet

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av aran, 16 apr 2018.

  1. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har märkt att min nya s9+ tar väldigt lång tid på sig att hitta minneskortet, el det som är på det, tar ca 1minut när man har startat om telefonen, några tips?
     
  2. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Vad har du för minneskort?
     
  3. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmmm minns inte nu, det funkade klockrent i min S7a, får kolla det. Det är ett 64gb Samsung evo xc i
     
    Last edited: 18 apr 2018
  4. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Det kanske behöver formateras? Alternativt kan det vara påväg att haverera. En vanlig Hårddisk gör ju på det viset, blir segt o tar lång tid att öppna hddn i windows.

    Samsung har möjligtvis ännu erbjudandet på ett minneskort på 128gb för 400~kr med gratis frakt. Kika i Samsung Members appen, i telefonen under Erbjudanden :)
     
    aran gillar detta.
  5. schrickm5

    schrickm5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  6. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Beställde ett nytt kort. Men provade att formatera om kortet i telefonen, och visst hjälpte det. Tack för tips.
     
    bernard gillar detta.
  7. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

  8. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Säg den lycka som varar, i med det nya kortet, och bilder laddas direkt men apparna får jag vänta nån minut på innan jag kan använda dom, det hände aldrig med min s7a, någon med samma problem? och lösning, min lösning nu är att inte flytta över appar till minneskortet.
     
  9. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Hmm. Har inte haft behov av att flytta appar till minneskortet.

    Men det kanske blir som du beskriver det.

    Hade jag varit du så hade jag använt interna minnet till appar. Mest pga att det är grymt mycket snabbare på läs/skriv i jämnfört med vanliga SD kort.

    För jag kan inte tänka mig att du har appar som fyller 64gb? SD kortet funkar utmärkt för filmer & bilder/förvaring av filer :)
     
    bernard och hahadaoc gillar detta.
  10. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer nog inte fylla det interna minnet, så jag får ha alla appar där. Men det är ändå lite irriterande :-) Speciellt när det inte blev så med s7an...
     
  11. Dr4co

    Dr4co Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus
    Skaffade ett Samsung Evo+ 256GB minneskort i början av året. Har dessvärre märkt av kraftigt reducerad överföringshastighet på kortet under den senaste tiden. Började med att lagra alla bilder och videoklipp från kameran på minneskortet. Men upptäckte efter ca några månader att det kunde ta flera sekunder (nästan uppåt 15s) efter att man stängt av videoinspelningen.. Man kunde inte göra någonting undertiden. Valde att prova ställa tillbaka kamerans lagringsplats till det interna och helt plötsligt tog det bara någon sekund när man stängde av videoinspelningen. Märkte även då att systemet blev rappare och lagg lite här och där minskade också. Har nu kört med det ett tag och istället fört över till minneskortet när lagringsutrymmet börjat ta slut.. Misstänker att det är en formatering av kortet som gäller.. Har dock inte orkat med det eftersom det är så mycket data som behöver säkerhetskopieras innan formateringen.. Märkte även att det blev ännu bättre om man hade demonterat/unmountat minneskortet..