Problem: Långsam datatrafik

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av jedijens, 16 maj 2016.

  1. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Nexus 6P sedan release och är väldigt nöjd. Däremot har jag haft mycket strul med min mobildata. Från början fungerade det bra men efter ett par veckor slutade 4G att fungera. Jag kontaktade min operatör Telenor flera gånger och det löste sig varje gång jag haft WiFi igång fungerade det inte efteråt. Till löste det sig permanent på nyårsafton. Ingen aning om vad felet var och det visste inte Telenor heller.

    Efter detta har jag dock haft väldigt långsam data emellanåt. Maxhastigheten på mitt abonnemang är 40Mbit/s vilket jag sällan uppnår. Men väldigt ofta ligger hastigheten på 0.1Mbit/s eller till och med ännu lägre. Jag har märkt att det ofta hjälper att slå på och av flygplansläge och då går hastigheten tillfälligt till normal men sjunker sen väldigt snabbt. Även detta har jag kontaktat Telenor om flera gånger och de ber mig bara att testa mitt SIM i en annan telefon. Känner dock ingen annan som har Nano så det går inte att testa. Hade behövt ha telefonen i flera dagar nämligen för att vissa dagar fungerar det perfekt och andra dagar är det löjligt långsamt. Jag har börjat tröttna rejält på problemet och eftersom Telenor inte kan hjälpa mig tänkte jag höra med er om någon annan råkat ut för liknande problem och hur ni isåfall löst det? Är det telefonen som är defekt tro?

    Jens
     
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Nej tyvärr. Mitt ex av HUAWEI nexus 6P har funkat utan problem. I mitt fall beror det på hur nätet är belastat. Har SONERA där jag bor. Du borde testa med annan operatör för att utesluta att det är operatören som felar.
     
  3. molnet85

    molnet85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Hej jag har precis samma problem med min nexus 6p har Telenor som operatör... har pratat med telenor dom kan inte fina vad dom är fel...
     
  4. gefy

    gefy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung S9+, Sony Xperia 5 ii
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Samma knas här. Jag har Tele2 som abonnemang. Luren fungerat klanderfritt sedan januari då jag köpte den.
    För cirka 1 månad sedan började det strula, höll på med flygplansmode av och på. Sedan in i mobildata sökte efter operatörer och efter att telefonen kämpat i en evighet kom alla operatörer fram, valde då tele2 och vips fungerade allt som det skulle. Idag började det igen och jag har försökt göra som förra gången men just nu utan resultat. Återkommer om jag kommer på något nytt.
     
  5. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har också Telenor med samma problem. För någon månad sedan började jag uppleva att sidor, appar och även Tapatalk etc. inte riktigt ville laddas upp och det tog en stund innan man kom fram. Jag funderar själv på om det har något med den senaste patchen från Android att göra då det började lagga i samma veva.

    En annan sak jag upptäckte förra månaden var att jag hade använt 11 av 12GB surf. Normalt ligger jag på runt 3-4 och använder wifi när möjligheten finns etc. Förra månaden använde jag telefonen som jag brukar och på något vis förbrukningen högre än någonsin för mig. Hittills den här månaden ligger jag på 3,51GB använt.

    Sent from my Nexus 6P using Tapatalk