Långsam omstart (typ 10 min)

Diskussion i 'Allmänt' startad av svenix, 21 apr 2018.

  1. Rosén78

    Rosén78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 6 44mm
    Hej

    Bara en liten fundering!
    Har du substratum installerat?
    Vet ej om det funkar på LGs,men på min Samsung,så körde jag ett mod med center statusbar klocka,och varje gång jag startade om luren så tog det en evighet. Tog jag bort den modden med center clock,så startade luren precis som den skulle.
    Bara en fundering som sagt.
    På min sambos G6a,så tog jag bort LGs egna memo app,då den hade fått massor av varningar på batteri dränering mm.
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Hej, Nej, inget sådant är installerat. Den är väldigt mycket stock, d.v.s jag har inte customiserat något alls nästan. Inte ens någon egen bakgrund. Jag är nog en tråkig typ, kör stock och installerar bara de appar och verktyg jag behöver... ;)
     
    Rosén78 gillar detta.
  3. Rosén78

    Rosén78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 6 44mm
    Hehe
    Tråkig vet jag inte, utan använder mobilen till det som är viktigt skulle jag säga istället

    Va värt att fråga iaf, om det kunde vara så enkelt.
    Hoppas du hittar en lösning på problemet.
    Avinstallera uppdateringarna du gjorde från LG, och se om problemet kvarstår.
     
    svenix gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, det är väl mitt nästa steg. Problemet är bara att lista ut vilka det var... ;)
    Man tittar ju inte så jäkla noga varje gång det kommer en uppdatering till mobilen. Det finns kanske 15 LG-appar på mobilen och de uppdateras direkt från LG och inte via Google Play som andra appar. Jag minns bara att det kom en uppdatering från LG men inte exakt vilka appar det var. Men jag får se om jag kan luska ut vilka appar som har uppdaterats senast.
     
    bernard och Rosén78 gillar detta.
  5. Rosén78

    Rosén78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 6 44mm
    Tar lite tid, men testa bara en i taget annars. Skulle nog börjat med memo appen. Den har fått massa skit, och en lösning på den vet jag ej om det kommit.
    Ja precis finns ju ett par egna LG appar att oftast gå igenom.
     
    svenix gillar detta.
  6. gudgus

    gudgus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har precis samma fel på min LG G4!
    Försökte fråga LG:s kundservice men det svar jag fick var att i första hand försöka med en programåterställning, i andra hand en fabriksåterställning, och om inte detta hjälper lämna in telefonen på service:
    "Beklagar nuvarande situationen med din telefon. Du kan prova en programåterställning genom följande steg: Inställningar -> Allmänt -> Program -> "Tre punkterna uppe i högra hörnet" -> "Återställ programinställningar". Om inte det avhjälper situationen kan du prova en fabriksåterställning. Inställningar -> Allmänt -> Backup och återställning -> Återställ fabriksdata. Om inte detta heller avhjälper måste telefonen kanske lämnas in på service. I det fallet gäller följande:
    "När det kommer till mobiltelefoner så sköts service i första hand av din återförsäljare, alternativt vår servicepartner Spacetronic AB om du vill skicka in telefonen själv.
    Vi erbjuder 2 års garanti på all mobiltelefoni som gäller vid fabrikationsfel. Detta hävdar du i samband med att du skickar in telefonen."

    Har provat programåterställning men det gjorde ingen skillnad.
     
  7. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det här problemet har löst sig av sig själv. Jag har inte kollat eller startat om telefonen på några veckor men idag startade jag om den och då var problemet borta! :)

    Det måste ha varit någon app som spökade och som sedan blivit uppdaterad. Tyvärr har jag ingen koll på vilken app för man får ju så många uppdateringar och jag har inte testat efter varje gång det kommit uppdateringar. Jag tror dock inte längre att det var någon av LG:s appar för jag fick uppdateringar från LG en gång, men då testade jag efter uppdateringen och felet var kvar.

    Så det måste ha varit någon annan app som spökade men som nu blivit fixad i någon uppdatering.