Långsam uppkoppling

Diskussion i 'Hero' startad av philipjfry, 12 okt 2009.

1. philipjfry

philipjfry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har en HTC Hero med Telenor abonnemang och har tyckt att det gått slött att surfa. Jag gick till www.bredbandskollen.se och testade. Där fick jag 0.3 MBit/s. På samma plats med dator och en 3G dongel med Telenor får jag 4 - 5 Mbit/s. Testade även via wifi till min router och fick 4 Mbit/s vilket är OK.
    Är det någon mer som upplever samma låga hastighet?

2. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad har du för abonnemang/datapaket? Deras Mobilsurf är bara 350 kb/s. Du måste ha mobilsurf turbo för att få full hastighet.

3. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag har testat både bredbandskollen och appen xtremelabs speedtest och aldrig fått över 5 mbit. vare sig på wifi eller turbo3g. känns som om det är nån begränsning i telefonen. Nån som fått riktigt höga resultat nångång? Isf, under vilka förhållanden?

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Med 10Mbps så är 5 ganska rimligt, särskilt om man inte är ensam i cellen...
    ...och då har jag inte beaktat att telefonen bara stödjer 7.2 i nedlänk (utan radiokodning) så 5Mbps är verkligen på gränsen till vad som är möjligt i praktiken...
    ...där max i upplänk är ca 2Mbps (vilket då skall sänkas med ca 20% för att få verkliga siffror).

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag är nöjd med 3g-hastigheten men när det gäller wifi är jag lite besviken.
    Enligt bredbandskollen ligger hastigheten runt 4-5 Mbit/s upp och ned vilket borde göra allt blixsnabbt om det inte vore för en svarstid på 195 ms.

När jag kollar med datorn så har jag svarstider på runt 20ms

6. philipjfry

philipjfry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ändrade APN till internet.telenor.se (raderade alla andra inställnigar som fanns där) och vips så geick det mycket snabbare, ca 2 Mbit.