Larmet låter inte på min Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av kayjay, 7 sept 2010.

1. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej alla barn,

Jag ska börja med att säga att min Galaxy S är teh shiet. Med det sagt så är det en sak jag stör mig på (utöver lagget som jag gissar beror på Samsungs val av filsystem jämfört med övriga androider). Det är andra dagen (morgonen) i rad idag (och tredje gången totalt) då larmet på veckarklockan aldrig gick på. Jag ställer klockan på 05:30 kvällen innan men sen på morgonen ringer det aldrig. Som tur är har jag båda gångerna vaknat 5 minuter efter utsatt tid så det har inte varit något problem. Dock vill man ju att sådana elementära saker ska funka.

Jag hade en teori om att det hela skulle lösa sig om man varje gång tog bort larmet och skapade det på nytt (att larmet inte tålde att repeteras) men den teorin sprack iom lite trial and error från min sida innan detta inlägg; samma "larminstans" tål visst att repeteras. Jag såg att man kunde ställa in att larmet bara skulle repeteras en gång eller flera (typ varje vardag eller alla dagar i veckan t.ex). Kan det vara det som gör att larmet inte funkar mer än en gång? Det vore ju i så fall konstigt då själva larmikonen dyker upp i listen då jag aktiverar det redan förinställda larmet manuellt varje kväll.

Noteras bör att mobilen inte startats om mellan senaste gången larmet funkade och idag. Sedan senaste omstarten har jag dock bara ställt klockan 3ggr varav den har låtit bli att ringa de två senaste gångerna.

Vad är det jag missar?

Tack på förhand.
    /kayjay

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Framgår inte om du kör har rootat/flashat din telefon, så jag utgår från att du inte har gjort det.

Avinstallera eventuella task killers du har installerade så bör du inte ha några problem längre (Samsungs uppgiftshanterare gör inget av sig själv, så det är ok att ha den kvar om du har den i din telefon).

3. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjaba,

Jag har inte rootat eller flashat tlefonen (utgår från att det är samma sak). Jag har inte heller installerat någon task killer.

/kayjay

4. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är inte så att du stänger av mobilen innan du lägger dig då? Vet inte om det fungerar då.
    Men kolla en gång extra på dagarna du valt att larmet ska ringa, kanske är så att du ställt klockan en måndag så ringer den på en måndag eller kanske förra dagen du hade ställt alarmet på, jag gjorde en sådan miss en lördag en gång men som tur va så hann jag till jobbet i tid jag med.

5. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej, jag stänger inte av mobilen innan jag går och lägger mig. Och jag har kollat varje gång så att det är rätt dag jag har ställt in. Man får ju se en liten bokstav som "tänds" för att markera vilken dag det är.

/kayjay

6. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Eftersom du ställt in rätt dag, testa att öppna larmet, ändra tid (öka en minut och gå tillbaka, så får du samma tid) och spara. Du ska då få reda på hur lång tid det är kvar tills den ska ringa. Stämmer tiden med vad det borde vara? Du bör även kunna välja "varje dag" istället för att välja vissa veckodagar. Du får visserligen ändra alarmet på helger då, om du inte vill gå upp för tidigt, men kanske kan hjälpa.

Har du testat att ställa en tid som är några minuter fram i tiden, och sett till att den låter då?

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om inget annat funkar kan eventuellt en fabriksåterställning lösa sådana här märkligheter.

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

8. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hackan:

Det har jag gjort; att ställa in ett larm några minuter in i framtiden. Då ringer det. Sen tog jag och ändrade samma larm till ytterligare några minuter framåt (för att bekräfta att samma larm-instans gick att återanvända även fast tiden var ändrad) och det funkade också. Jag ska ge det en till chans idag igen. Fortfarande inte startat om den dock. Jag vet inte om det skulle hjälpa då den har startats om mellan den första gången och den andra gången detta hände (innan denna vecka).

9. Minibola

Minibola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har har samma problem med larmet att det inte startar ibland. Telefonen är helt standard, väldigt irriterande att man inte kan lita på om det

10. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande problem men det var att larmtider låg kvar osynligt trots att larmet var avstängt inget kul att vakna en timm tidigare varje fredag!

11. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har försökt tänka tillbaka till den första gången larmet inte gick igång för att komma ihåg ifall jag gjorde något annourlunda än sist. Jag kommer inte på något som jag gjorde som kan ha avaktiverat larmet eller på annat sätt kunna ursäkta telefonens betydelse.

Och helt ärligt ska man ju inte behöva skapa speciella beteendemönster kring en sån simpel sak som att ställa klockan. Typ "ställ klockan och backa sedan ut ur appen med bakåtpilen istället för att gå ur genom att trycka på homeknappen, då funkar det." Det ska ju bara funka, ffs. Jag vill ju inte tvingas snegla på andra sidan staketet när det är dags att köpa ny mobil i framtiden, om ni förstår vad jag menar...

junkan:

Hur löste du ditt problem då (du skrev hade)?

12. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag gick till the dark side om du fattar ;)

13. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Köpte en iPhone?

14. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

mitt problem med larm som inte gick igång löste sig direkt efter att ha bockat av automatisk tidsinställning.

15. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hade inte bockat i automatisk tidsinställning. Jag är mitt uppe i en testprocess nu. Larmet pep i morse. Jag hade ställt in klockan på kl 7 (sovmorgon ;) ) och allt gick bra. Dock kan det ha att göra med att det var ett "nytt" larm. Jag ska skapa ett nytt larm ikväll igen och ställa klockan på 5.30 igen.

16. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Korrekt, än så länge mycket nöjd, men säg inget till ngn annan...;)

17. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag har min gamla t630 telefon som larm eftersom jag inte litar på min iphone riktigt. hoppas min sgs(när den kommer) inte lider av samma problem som du har...men o andra sidan kommer jag nog fortfarande använda min trogna t630.
    dessutom så startar av stängda telefoner upp sig på utsatt larmtid, iallafall en gammal nokia jag hade tror den hette 6150...
    min dator klarar det och eftersom en smartphone är så pass smart så borde den klara det oxå?

18. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    funkar det bättre med t.ex. Gentle Alarm?
    Testa Trial versionen

19. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

nä en android startar inte från avstängt läge.

20. Sveakungen

Sveakungen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har haft en del skumheter med larmet de senaste dagarna med... den har börjar ringa en 15 min före den ska, och idag var det 30 min innan... väldigt skumt...har bockat av automatiskt tidsinställning nu.... rätt störrigt när man inte kan lita på alarmet!