Larmet låter inte på min Galaxy S

Discussion in 'Galaxy S' started by kayjay, Sep 7, 2010.

1. Ivil

Ivil Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga bara...jag vill minnas att jag läst att "task-killers" program kan döda larmet då larmet fungerar som en app... Det är inte nån sån enkel sak som gör att ni inte får larm?

2. kayjay

kayjay Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ivil:

Som sagt så använder jag original ROM utan task killers.

Jag kan berätta om den senaste gången jag använde larmet (i morse):
    Jag hade skapat ett nytt larm och ställt klockan på 5.00 kvällen innan. Vid det tillfället fick jag en fade-ande pop-up som sa att larmet skulle ringa om 7h och 44 min. Sant nog så gick larmet igång(!). Jag kliver upp ur sängen och påbörjar min morgonrutin. Efter en halvtimme, kl 5.30, kommer jag på tanken att testa föregående dags larm då jag hade ställt larmet på klockan 7.00. Jag återanvände samma larm från igår men fick denna gång inte se den fade-ande pop-up rutan jag nämnde ovan. Då drog jag slutsatsen att larmet inte kommer tjuta om 1,5h (kl 7.00). Till min stora förvåning gick dock larmet igång kl 7.00 med mobilen i fickan. Detta får mig att tro att det hela är random om larmet funkar eller inte.

Larmet har funkat som det ska två mornar i rad nu. Dock var det ett "nytt" larm båda gångerna. Det är därför jag finner det förvirrande att det larm jag "återanvände" funkade. Båda larmen (kl 7.00 och kl 5.00) var inställda på en repetition.