Lås tråd

Diskussion i 'Skräp' startad av ASR, 13 mar 2014.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Lås/radera tråd
     
    Last edited: 14 mar 2014
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Anledningen till att vissa "funktioner" och knappar inte fungerar är för att klockorna är KOPIOR!
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jaragar är ingen kopia, köpt från Ebay men den visade sig vara fel på de saker jag påpekade och fick tillbaka halva summan som jag betalade. Den andra klockan (g-shock) kan möjligtvis vara en replica, köpte den från tradera för ungefär 6-7 månader sen för ungefär 400:- där säljaren sa att allt fungerade men när jag fick hem den så fungerade bara det som står i beskrivningen. Jag försöker inte lura någon här och jag tar skriver upp allt som fungerar/inte fungerar så att köparen vet vad han förväntar sig.

    Hade jag velat lura folk så hade jag kunnat helt enkelt säga att båda dessa klockor funkar felfritt, men nu är det inte så. Så jag undrar vad du vill med ditt inlägg? Jag har påpekat klockornas funktioner och satt en pris därefter, är det något du anser är fel får du gärna kontakta moderator som i sin tur får kontakta mig så tar jag bort tråden.
     
    Last edited: 14 mar 2014
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    100kr för en klocka som fungerar.

    Om den är snygg eller inte är högst objektivt.

    Jag kanske lägger ett bud på den senare men ska höra med regeringen först om hon tycker den är snygg.
     
    ASR gillar detta.
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Skicka tråden till papperskorgen. Börjar bli löjligt. Gör ditt jobb. En Gucci-klocka för 100 kr? Låter det rimligt? Inte första gången TS säljer piratkopior av klockor.
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Seriöst vad i helvete är ditt jävla problem? Jag ber dig att träffa mig IRL och för att titta på klockorna och det enda du gör är att komma med massa skit som du inte har någon grund för. Jag har varit i kontakt med indika och enligt honom så bryter tråden inte mot några regler.

    Inte första gången? Är du min pappa eller förvaltare? Hur i helvete kommer du med anklagelser om mig som du inte har någon grund för?
     
  7. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Får jag reda på ditt namn så kommer du bli polisanmäld direkt. Det är olagligt att sälja kopior! Jag skiter fullständigt i om du säljer kopiorna för 1 kr eller 1000 kr. Det är olagligt oavsett pris.
     
  8. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ursäkta att jag lägger mig i, men hur vet du att klockorna är falska? Man kan ju nästan tro att det är du som sålt dem från Tradera...
     
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    1. Han kan inte intyga att de är äkta. Han vill inte heller påstå att de är äkta. Är man osäker kring äktheten ska man avstå från att sälja dem.

    2. Jag är ganska insatt i klockor, Kina och hur kopior "beter" sig. Finns flera indikationer på att klockorna är falska i hans objektsbeskrivning. Ett exempel är att han påstår att vissa knappar inte fungerar. Det är inte att knapparna är trasiga. Det är för att billiga kopior har ofungerande knappar endast för klockans utseende.

    3. Om vi struntar i alla andra punkter och bara tänker logiskt. En Gucci-klocka för 100 kr? Att byta batteriet på klockan kostar fan mer.
     
  10. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Okej tack för svar! Jag är inte insatt i klockor, tyckte bara att en såg snygg ut och 100 kr kändes nästintill gratis. Ska nog hålla mig borta även om det för mig inte gör något att det vore oäkta.
     
  11. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om ni misstänker att en användare bryter mot svensk lag eller regler så vill vi att ni meddelar oss via rapportfunktionen eller PM. Undertiden en moderator eller admin tar ett beslut är annonsen öppen och lyder under forumets regler. Det är inte tillåtet att starta diskussioner i Köp & Sälj forumet.

    Om jag nu ska göra "mitt jobb" så blir det väl att dela ut varningar till alla som förstört annonsen. Ingen av er har rapporterat säljaren eller hans annons till oss, vilket hade varit det rätta att göra om man är misstänksam.

    Denna tråd blir nu låst och flyttad till papperskorgen. Det går bra att kontaka mig eller någon annan moderator via PM vid frågor angående detta.

    MvH