Problem: Låsa bootloader och unroota

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av inact_0043, 28 aug 2012.

  1. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är så att jag köpte en Galaxy Nexus begagnad som då är rootad. Det är också någon ROM, vet dock inte vad för någon men den kör JB version 4.1.1 JRO03C. Jag skulle vilja ha telefonen som den vore när man köper den från butik, dvs stock. Jag vill unroota, låsa bootloadern och köra den officiella versionen av JB som kommer OTA.

    Hur går jag tillväga? Jag har installerat Galaxy Nexus toolkit men längre än så har jag inte kommit. Tack på förhand! <3

    Edit: Hittade ett program som heter Nexus Root Toolkit där man kan flasha stock + unroot. Men jag vet då inte vad jag har för ROM då den är köpt begagnad. Jag tror det är en yakju eller takju men vet inte hur jag avgör då det inte står något i "om telefonen"
     
    Last edited: 28 aug 2012
  2. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
  3. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tack för länken. Den kanske behövs lite senare! :)
     
  4. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det är så simpelt som att följa den klistrade tråden https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60862 som hjälper dig att flasha in yakju (den internationella builden som har 4.1.1). Då försvinner rooten också. :)

    Ett tips från mig är att installera drivrutinerna på Engelska eftersom de kan strula lite.


    Tapatalke'd from my G Nexus.
     
    inact_0043 gillar detta.
  5. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jaha, då får jag prova installera yakju :)

    Det fungerade tror jag. Jag kör iallafall den officiella JBversionen! :) Tack!
     
    Last edited: 29 aug 2012