"Låsa upp" Bluetooth?

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Brain, May 10, 2010.

1. Brain

Brain Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det skulle var guld värt att kunna använda den här appen när jag vill spela spel, men tyvärr finns det ett litet problem. Trots att Bluetooth är påslaget, påstår den att det inte är det, vilket ska bero på att vissa tillverkare inte tillåter Bluetooth fullt ut, däribland uppenbarligen Samsung. Så jag undrar om det finns något sätt att tillåta detta, eller måste man helt enkelt hoppas på att det är löst i en kommande release?

2. StoffeAndroid

StoffeAndroid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt vad du menar men jag ska försöka svara endå. Du menar kanske att du ska spela med nån annan via bluetooth? Isåfall så måste du bocka i "Synlig" under bluetooth menyn. Hoppas det löser sig.
    MVH Stoffe

3. Nitram

Nitram Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

handlar det om HID kanske

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kanske ska förtydliga lite. Det appen gör är att koppla samman en Wii Remote med telefonen, som sedan kan användas i alla applikationer som tillåter buttonmapping. Problemet är bara att appen inte känner av att Bluetooth är på, något som tydligen ska bero på tillverkaren själv. Bland annat så fungerar det inte med några HTC Sense telefoner, men tydligen inte heller med Samsung Spica. Så jag undrar helt enkelt om det finns någon workaround för detta, eller ligger det för djupt i systemet? Kan det till och med vara så illa att det är i hårdvaran felet sitter?