Problem: Låsa upp mobil Z3 compact

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyzz, 30 jun 2020.

  1. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tappade bort min mobil, jag valde då att låsa mobilen med googles tjänst: "Hitta min enhet". Jag hittade den dock senare och då säger den att jag ska ange ett lösenord när jag startar mobilen, problemet är att jag de senaste tre åren haft ett mönster som lösen.
    Enligt googles tjänst när man låser mobilen "Du låser enheten med pinkoden, det grafiska lösenordet eller lösenordet. Om du inte har något lås anger du ett. Du kan lägga till ett återställningsmeddelande eller telefonnummer för återställning för låsskärmen." Alltså borde ju det grafiska lösenordet kommit upp.
    Puk och Pin har jag redan provat samt gmail kontot lösen.

    Jag frågade Sony om man kunde skicka telefonen till dom bara så att de skulle kunna plocka ut det som finns på mobilen minne men de kunde de inte göra.

    Vet ni hur man skulle kunna lösa detta? Finns det något sätt eller är det kört?
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 390
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Med allra största säkerhet har du, när du angav det grafiska mönstret första gången, också angivit en PIN-kod eller ett lösenord som backup-alternativ. Nästan helt säker på att man tvingas att göra det. Så, du borde alltså tänka tillbaka, vilken kod kan du ha angivit som backup-kod för tre år sedan? Är det siffror eller bokstäver+siffror som efterfrågas?

    Förslagsvis kan du väl testa de koder du brukar använda, och (om det är siffror som efterfrågas) så kan du väl testa att omvandla lite klassiska mönster till siffror. Typ om du konverterar ditt grafiska mönster du har nu till motsvarande i siffror, och typ 1+1+1+1, 2+2+2+2, 5+5+5+5 och liknande klassiska kombinationer i siffror.
     
  3. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är pinkoden samma som den grafiska kod man slår in? Jag hade en jävligt märklig variant som gick över hela skärmen kommer jag ihåg haha...

    Det går inte på något sätt själv plocka ut minneskort för att få ut bilderna?
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 358
    Mottagna gillanden:
    17 832
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nej, anger man ett grafiskt lösenord så är det BARA det. Man kan inte ha en pin-kod och grafiskt lösenord samtidigt. Däremot skulle jag testa o ange det lösenord du har till ditt Google konto om den kräver ett lösenord och inte en pin-kod
     
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 390
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    zyzz: Vad vill den att du ska slå in, är det både bokstäver och siffror eller bara siffror som kan matas in?
    Bäst du tar en printscreen på hur det ser ut, så kanske vi kan hjälpa dig bättre.

    jnsson: Om du är säker på din sak så kanske jag minns fel då. Men har minnesbilden att man anger en kod som backup.