Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. jesperC

    jesperC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen sedan den lanserades och har aldrig märkt av detta problem.

    Här är min ungefärliga konfiguration/användarmönster om det ger några ledtrådar till vad som _inte_ orsakar felet.

    * Senaste firmware men med Nova Launcher Prime.
    * Telia (normalt avstängt 4G nät).
    * Platsberoende WiFi som är igång 12-16timmar per dygn.
    * Exchange och Gmail konton, push sync på dygnet runt.
    * APW's Twitter- och RSS-läsarwidgets som uppdateras var 30:de minut.
    * Skype är normalt igång då jag använder dess chat i jobbet.
    * Karttjänster/GPS nån gång ibland.
    * Kollar film i bland när jag sitter på flyg/tåg.
    * I övrigt används telefonen normalt med ganska mycket telefonerande, e-postande, webbsurfande och musiklyssnande (stock musikspelaren eller streamad internetradio och last.fm) via kabel alternativt bluetooth lurar.

    Vad jag aldrig använt telefonen till:
    * Skickat SMS.
    * Facebook.
    * Spotify.
    * Spelat spel.
    * ...

    Som sagt, har inte märkt av några hängningar eller andra konstigheter alls.

    //j
     
  2. gregoff

    gregoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Något som jag gjort som _kanske_ har med saken att göra...

    Jag har inaktiverat följande medföljande programvara:
    - Enheter
    - Smart connect
    - Sony select
    - Visualizer
    - Walkman
    - Xperia link
     
  3. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Inga konton alls så ingen sync. Wifi på (men den har även låst sig utan wifi innan). Ingen användning alls mer än att starta, ladda, logga in på wifi och låta den ligga i standby.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  4. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Då min är en företagstelefon kan jag inte gå och vänta på att Sony ska trycka ut en mjukvarufix, om de nånsin hittar en. Det rör sig inte heller om alla enheter utan vissa har drabbats och andra inte. Det skulle kunna vara ett hårdvarufel som bara drabbat vissa. Vet att nån telefon min bror hade fick nåt liknande och där var det nåt med ram-minnet som spökade. Senaste tiden hängde sig min varje dag och medan den är låst på det sättet tar den inte emot samtal, och eftersom det som sagt är en företagstelefon är det inte acceptabelt. Så i mitt fall var det självklart att gå tillbaka med den.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  5. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma här! är jätteberoende av att kunna nås på mobilen, håller med om att det inte är acceptabelt att det ska ta så lång tid att fixa detta problem, riktigt dåligt:( den har trots allt varit ute på marknaden ett tag.
    Bästa telefon jah haft i övrigt, men det är tråkigt när man inte kan lita på mobilen utan att behöva titta på den hela tiden så den inte hängt sig
     
  6. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    För en minut sen såg att jag skärmen på min lur lös. tog upp den och märkte att den var kokhet! Batteriet var nere på 17% och då har jag knappt använt telefonen idag.
    Efter att den ha stängt av sig själv flera gånger de 2 första veckorna så började den sköta sig för att sedan fungera perfekt i några veckor. Nu verkar det ha kommit tillbaks.

    Synd på en så bra telefon i övrigt.
     
  7. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja si dessa låsningar! Två gånger i går,det börjar bli tröstlöst nu!
     
  8. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min låste sig med 2 gr igår! Kan väll inte va mjukvaru fel eftersom inget hjälper!
     
  9. melgirth

    melgirth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här.
    Låser sig 1 gång per dag ungefär.

    Har skickat in telefonen på rep 1 gång men den hängde sig samma dag som jag fick igen den från verkstan.
     
  10. grodan99

    grodan99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nu haft min utbyta xperia v i gång sedan 27 dec inga problem alls nu mera.
    Ligger på laddning varje natt har haft datatrafik på och av märker ingen skillnad.
    Har facebook och gmail igång.
    Så nu får man hoppas att det funkar. Inga sprickor i skärmen eller knarr. Har skydd på luren och även tappat telefonen i backen går ändå.
     
  11. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har nu fått tillbaka min från Regenersis efter två vändor där. Trots att jag denna gång visade upp felet i 3-butiken och deras säljare bekräftade felet och bad dem långtidstesta telefonen så svarar Regenersis med att man inte kan återskapa eller konstatera felet. De gjorde en ny mjukvaruppdatering och skickade tillbaka den efter att ha haft den i mindre än sex timmar. Långtidstestning? Nej, not so much. Det andra felet som jag nämnt i båda felanmälningarna om att ramen glappar ignorerades även denna gång. Jag fick alltså än en gång tillbaka telefonen i samma skick som den var när jag skickade den första gången. 3-butiken hävdar att man inte kan göra mer från deras sida än att skicka den en tredje gång och efter det kan man begära reklamation om verkstaden fortfarande inte fixat felet. Dock skrev de in all info från händelseutvecklingen och la upp till sin centrala kundtjänst för att bekräfta hur allt gått till och att jag lämnade in den precis efter DOA-tiden gått ut. Jag kontaktade sedan deras kundtjänst och fick ett ärende upplagt hos kundrelationsavdelningen med min version av det hela, 3-butikens bekräftelse och all info som fanns tillgänglig. De lovade att kontakta mig inom fem dagar för att försöka komma överens om en lösning. Det skulle förmodligen gå fortare att bara skicka den till Regenersis igen och vänta på att få den tillbaka men det här har blivit en ren principsak för mig nu.

    Medan jag väntar på samtalet från 3 låter jag återigen telefonen ligga i stand-by utan appar, simkort, sdkort eller något annat installerat. Återkommer när jag hört från kundrelationsavdelningen..
     
  12. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så dåligt detta sköts, framförallt då från Sony! Felet har varit känt sen mobilen släpptes å inget händer :-(
     
  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Johan på Sonys support har ju skrivit att dom vet om det och jobbar på att hitta en lösning. Tror du att det tar 1 dag att hitta en ev lösning, testa den så att den inte påverkar något annat och skicka ut den?

    Har vi tur så har dom hittat en lösning och skickar ut den i samband med JB uppdateringen om någon vecka.

    Att sedan vissa serviceverkstäder är klantarslen och Regenersis(fd. Anovo) är den värsta av dom andra är en annan sak. Men du måste lära dig skillnad på Sony och serviceverkstäderna.
     
    Bbybo gillar detta.
  14. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är dåligt att det inte kommit en lösning på det svar ja! Nej jag tror inte det tar 1 dag men det borde heller inte ta 1 månad? Men det är vad ja tycker..
    Den
     
  15. Andreas2

    Andreas2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Grejer tar tid tyvärr, tror inte direkt Sony själva vill att det ska ta den tid det tar. Dom vill ju ha ut den uppdateringen eller vad som behövs så dom har nöjda kunder.
     
  16. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Pris? :money: ;)
     
  17. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Det tar säkert en månad för en ny firmware att gå igenom test och verifiering. Har vi tur så hittar de felet och får in rättningen i JB innan den går till QA, har vi otur så kommer den som en uppdatering efter JB, eller så blir JB försenad. Jag tror inte att vi får någon fix innan JB. Vem vet buggen kanske inte ens finns i JB-firmwaren.
     
  18. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Undra om det verkligen är mjukvaru fel? Borde inte i princip alla vara drabbade då?
    Nåja hoppas dom hittar på nått för luren är verkligen super i övrigt
     
  19. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det kan vara komponenter från olika leverantörer i luren, som gör att vissa låser sig..
     
  20. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Som t.ex.?