Låsskärmen i Lollipop

Diskussion i 'Allmänt' startad av Zoodin, 20 nov 2014.

  1. Zoodin

    Zoodin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Igår fick jag Lollipop till min Nexus 5:a.

    Men jag gillar inte den nya låsskärmen, för vid låskärmen kan man dra ner inställnings menyn, och inaktivera saker som wifi etc.
    Detta tycker jag verkar mycket märkligt ur säkerhetssynpunkt om man förlorar telefonen och den som stal den kan stänga av all kommunikation med telefonen, då kan man ju inte spåra den.

    visst en tjuv skulle ju kunna stänga av telefonen, men om telefonen ändå är igång så finns det annat som att användaren kan göra för att försöka kom åt information.

    Jag har inte hittat på något sätt att detta skulle kunna inaktiveras med en inställning.
    Jag prövade till och med en annan låsskärm, men funktionen fanns kvar där ändå.

    Så vet någon något sätt att kunna få bort detta.
    Jag vill att en låsskärm gör det den ska, jag vill inte komma åt massa saker från låsskärmen då är den meningslös.
     
  2. Shadowrun

    Shadowrun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag är inne på samma spår, men för mig är det att jag inte vill ha headups på låsskärmen och jag vill slippa swipe up för att få knappa in koden för att komma in i telefonen.

    För mig är det så viktigt att jag kör KitKat tills jag hittat en lösning och jag är beredd att satsa rätt mycket tid på att modda systemet för att komma dit (t.ex. slänga in KitKats låsskärm till L vore perfekt). MEN, jag har väldigt liten erfarenhet av att bygga rommar och vet inte riktigt var jag ska börja.
     
  3. lordzehn

    lordzehn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    telia, comviq
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telia, comviq
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    SAMSUNG GALAXY S4
    Har en Lg g3 och med mösterskydd kommer jag inte åt att dra ner inställnings menyn från låsskärmen.
    Den säger bara till mig att jag måste låsa upp den först.

    Samma sak om jag kör pinkod eller lösenord skydd. Men om jag bara har swipe upplåsning kommer jag åt menyn.